تفاوت معنی­دار است.

 

 

 

وجودگزینه های مناسبی برای درخوست ها درخودپرداز(مثل درخواست لغو).
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

۴/۳۳

 

۴/۲۷

 

۰۶/.+

 

۱٫۲۶۱

 

۳۸۹

 

.۲۰۸

 

تفاوت معنی­دار نیست.

 

 

 

مطابق جدول، در میان ۲۲ مولفه ابعاد، در۱۸ مورد تفاوت میانگین­ بین انتظارات و ادراکات مراجعین تفاوت معنی­داری وجود دارد و تنها در چهار مولفه سهولت استفاده از دستگاه خودپرداز، ناچیز بودن مشکلات مربوط به خودپردازها، وجود همیشگی پول در دستگاه و وجودگزینه های مناسبی برای درخوست ها درخودپردازها، تفاوت میانگین­ بین انتظارات و ادراکات مراجعین تفاوت معنی­داری وجود ندارد.
حال به بررسی تفاوت در هریک از ابعاد هفت­گانه و زیرمولفه­های این ابعاد برای پاسخگویی به سوالات اصلی پژوهش می­پردازیم.
بررسی معنی­داری تفاوت میانگین­ بین انتظارات و ادراکات مراجعین در هریک از ابعاد هفت­گانه کیفیت خدمات دستگاهای خودپرداز:
بر اساس داده ­های جدول و معنی­داری مقدار t و در فاصله اطمینان ۹۵ درصد و با انجام این آزمون آماری در ابعاد مختلف مطالعه شده، روشن می­ شود که:
بین انتظارات و ادراکات مراجعین، بجز بعد کارایی، در سایر ابعاد هفت­گانه کیفیت خدمات دستگاه­های خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنی­داری وجود دارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگی­های مربوط به بعد کارایی وادراکات آنها از ویژگی­های بعد کارایی دستگاه­های خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنی­داری وجود ندارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگی­های مربوط به بعد اجرا و ادراکات آنها از ویژگی­های بعد اجرا دستگاه­های خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنی­داری وجود دارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگی­های مربوط به بعد دسترس­پذیری و ادراکات آنها از ویژگی­های بعد دسترس­پذیری دستگاه­های خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنی­داری وجود دارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگی­های مربوط به بعد محرمانگی و ادراکات آنها از ویژگی­های بعد محرمانگی دستگاه­های خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنی­داری وجود دارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگی­های مربوط به بعد جبران خدمات و ادراکات آنها از ویژگی­های بعد جبران خدمات دستگاه­های خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنی­داری وجود دارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگی­های مربوط به بعد ارتباط و ادراکات آنها از ویژگی­های بعد ارتباط دستگاه­های خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنی­داری وجود دارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگی­های مربوط به بعد پاسخگویی و ادراکات آنها از ویژگی­های بعد پاسخگویی دستگاه­های خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنی­داری وجود دارد.
در شکل زیر تفاوت بین انتظارات مراجعین از ابعاد هفت­گانه خدمات و ادراکات آنها از خدمات دستگاه­های خودپرداز بانک ملت شهربوشهر در نمودار راداری آورده شده است.
نمودار۱۳: تفاوت بین انتظارات و ادراکات مراجعین بصورت نمودار راداری
.۵٫۴ اندازه­ های برازندگی مدل تایید شده:
۱٫۵٫۴٫ اندازه‎های برازندگی
به منظور سنجش برازندگی مدل‎ها آزمون‎های گوناگونی ارائه شده است که به‎گونه کلی شاخص‎های برزاندگی نامیده می‎شوند. با وجود اینکه این آزمون‎ها پیوسته در حال مقایسه، توسعه و تکامل‎اند، اما هنوز درباره یک آزمون بهینه توافق همگانی وجود ندارد.
۱- آماره کای دو (۲χ): در مدل‎سازی معادلات ساختاری، آماره کای دو روشی سنتی برای ارزیابی برازش کل مدل می‎باشد. بر اساس این آماره، فرض صفر این است که مدل به‎گونه کامل با داده‎های جامعه آماری برازش دارد. زمانی که آماره کای دو از نظر آماری معنی‎دار باشد، منجر به رد این فرض می‎گردد و نشان می‎دهد که مدل مورد نظر از برازش کامل برخوردار نیست و مدل رد می‎شود [۱۲۴]. در پژوهش حاضر مقدار آماره کای دو برابر با ۱۴۰٫۹۸ با درجه آزادی ۵۰٫۱۲ بدست آمده است که نشان می‎دهد مدل کفایت لازم را داراست. در آزمون کای دو، نمونه‎ های کوچک ممکن است کفایت لازم را نداشته و همچنین با نمونه‎ های بزرگ، عموماً کای دو معنی‎دار می‎شود و تقریباً بیشتر مدل‎ها رد می‎شود. از این رو، می‎باید شاخص‎های برازش دیگری را مورد استفاده قرار داد.
۲- شاخص ریشه میانگین مجذور خطای تقریب[۹۱] (RMSEA): به‎گونه کلی، زمانی که مقدار این آماره کمتر از ۰٫۰۵ باشد، نشان می‎دهد که مدل از برازش خوبی برخوردار است. در صورتی که مقدار آن بین ۰٫۰۵ تا ۰٫۰۸ باشد، برازش قابل قبول، اگر بین ۰٫۰۸ تا ۰٫۱ باشد، برازش متوسط، و اگر بزرگتر از ۰٫۱ باشد، برازش ضعیف است[۱۲۴]. برای مدل فوق، شاخص ریشه میانگین مجذور توان دوم خطای تقریب برابر با ۰٫۱۶۳ بدست آمده است که برازش بسیار خوبی را نشان می‎دهد.
۵- شاخص‎های برازش مطلق[۹۲]: این شاخص‎ها عبارتند از: شاخص نیکویی برازش[۹۳] (GFI)، شاخص نیکویی برازش تعدیل یافته (AGFI). مقادیر شاخص نیکویی برازش و شاخص نیکویی برازش تعدیل یافته باید بین صفر و یک باشد و مقدار بزرگتر از ۰٫۹ حاکی از برازش قابل قبول است. معمولاً برای برازش مطلق مقدار آماره GIF توصیه می‎شود[۱۲۴]. در این پژوهش GFI برابر با .۹۸۱است که نشانگر برازش قابل قبول مدل است.
۶- شاخص‎های برازندگی نسبی: این شاخص‎ها نشان می‎دهند که تا چه حد برازش مدل نسبت به مدل خط پایه که در واقع مدل استقلال است، مناسب می‎باشد. مقادیر این شاخص‎ها، هر چه مقدار آن به ۱ نزدیکتر باشد، نشان‎دهنده برازش خوب مدل است. برخی از منابع، استفاده از شاخص NNFI و شاخص برازش مقایسه‎ای (CFI) که آن را شاخص تاکر-لوئیس[۹۴] (TLI) نیز می‎گویند را برای بررسی برازش مدل توصیه می‎کنند[۱۲۴]. در این پژوهش مقدار شاخص برازش نرم شده (NFI) برابر با .۹۸۷ بدست آمده است که برازش خوبی را نشان می‎دهند.
نتایج فوق به‎گونه خلاصه در جدول ۴۳ ارائه شده است. مقدار تقریباً بالای این ضرایب در پژوهش حاکی از پایا بودن شاخص‎های مورد استفاده است. سایر شاخص ­ها در پیوست آمده است. (پیوست ۳).

 

 

جدول۴۳: اندازه‎های برازندگی

 

 

 

اندازه برازندگی

 

نشان اختصاری

 

حد مطلوب

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...