بنفش سفید

 

بنفش

 

ساکارومایسس یا
C.glabrata

 

 

 

 

 

مخمر

 

سفید

 

صورتی

 

ساکارومایسس یا
C.glabrata

 

 

 

 

 

مخمر

 

صورتی

 

صورتی

 

ساکارومایسس یا
C.glabrata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای شناسایی قطعی جنس هر نمونه از محیط کشت CMA کمک گرفته می­ شود. ظاهر میکروسکوپی بلاستوکونیدی­های ایجاد شده توسط بسیاری از مخمرها بر روی محیط کشت CMA اختصاصی می­باشد؛ بنابراین براساس شکل سودوهایف مشاهده شده در زیر میکروسکوپ می­توان آن دسته از مخمرهایی که اختصاصات بیوشیمیایی مشابهی از لحاظ رنگ و شکل و مورفولوژی کلنی­های خود دارند را از هم تفکیک کرد (دیبا،۱۳۹۰).
پایان نامه - مقاله - پروژه
در نهایت بررسی تکمیلی با بهره گرفتن از میکروسکوپ و مشاهده رنگ و شکل کلنی­ها پس از رنگ آمیزی منجر به شناسایی جنس­های زیر شد:
جنس Rhodotorula
کلنی­های جنس Rhodotorula در محیط کشت SDA با رنگ صورتی مایل به نارنجی با قوام موکوسی مشاهده شدند در حالی که بر روی محیط کشت CHA رنگ کلنی­ها صورتی تیره و در محیط کشت CMA توده­های بلاستوکونیدی مشهود بودند.
شکل ۴- ۶ بررسی مورفولوژیکی و میکروسکوپی Rhodotorula در انواع محیط های کشت. به ترتیب (b1: SDA ، (b2: مشاهده ی میکروسکوپی (b3: CMA (b4: CHA
گونه Cguilliermondii
در ادامه بررسی میکروسکوپی شکل سودوهایف یکی از کلنی­های مخمری در محیط CMA و بررسی رنگ کلنی آن در محیط CHA موجب شناسایی قطعی گونه Cguilliermondii گردید. در این محیط کشت، سودوهایف این مخمر به شکل شاخه­دار مشاهده شد.
شکل ۴- ۷ نتایج مربوط به شناسایی گونه C. guilliermondii به ترتیب:
a1) SDA (a2 مشاهده ی میکروسکوپی a3) CMA a4) CMA
جنس Saccharomyces و گونه C. Glabrata
در این تحقیق کشت افتراقی با بهره گرفتن از محیط­های کشت اختصاصی برای شناسایی و جدا سازی جنس Saccharomyces از گونه C. Glabrata نتوانست به صورت قطعی موجب شناسایی و جداسازی این دو نمونه از یکدیگر شود. هر دو جمعیت احتمالی در محیط های کشت CHA کلنی­های به رنگ ارغوانی روشن مایل به بنفش و در محیط کشت SDA به صورت کلنی­های سفید تا رنگ کرمی با قوام خمیری تظاهر یافتند. مشاهدات میکروسکوپی در این کلنی­های مخمری، رشد یافته در محیط CMA نشان داد که اغلب کلنی­ها حاوی توده­های بلاستوکونیدی بدون شاخه­ های بلند می­باشند. شکل زیر مقایسه شباهت کلنی جنس Saccharomyces و گونه C. glabrata را نشان می­دهد (شکل ۴- ۸).
شکل ۴- ۸ شباهت­های مشاهده شده بین جنس­های مختلف مخمر مشاهد شده به ترتیب:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...