۱۷/۰

 

۷۸/۰

 

۲۵

 

هوش هیجانی

 

 

 

۳-۶- روش اجرا پژوهش
روش تحقیق از نوع توصیفی همبستگی می­باشد که پس از انتخاب نمونه پرسشنامه های مربوطه در سازمان مورد نظر توزیع شده و پس از یک هفته جمع آوری شدند. داده ها از طریق نرم افزارSPSS وارد شده و تجزیه و تحلیل شدند.
۳-۷- روش تجزیه و تحلیل داده ها
با توجه به اینکه هر دو متغییر و مولفه های آنها بصورت کمّی اندازه گیری می شوند بنابراین برای آزمون فرضیه های ۱ تا ۱۸ از آزمون همبستگی پیرسون و برای پاسخ به پرسش شماره ۱ از رگرسیون چندگانه استفاده شده است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
ضریب همبستگی به عنوان معیاری برای سنجش تغییرات y,x نسبت به هم دارای خواص مطلوبی است:
۱) به مبدا و واحد اندازه گیری متکی نیست.
۲)

اگر ρ به ۱یا ۱- نزدیک باشد یافته های y و x اطراف یک خط راست می باشند و اگر ۰= ρ باشد متغیرها ناهمبسته­اند.
دو متغیر تصادفی xوy را باانحراف معیارهای σxو σyدر نظر می گیریم ضریب همبستگی این دو را با ρ نشان داده وبه صورت زیر تعریف می کنیم:

در صورتی که توزیع غیرنرمال باشد، از آزمون ناپارامتری اسپیرمن استفاده می­کنیم. رابطه به صورت زیر است. اینک به جای نمونه تصادفی فوق ازنمونه (S1وR1)…(SnوRn) استفاده می کنیم و برای آن ضریب همبستگی پیرسون را به دست می آوریم.این ضریب همبستگی را که اسپیرمن در ۱۹۰۴ معرفی کرده است با Rsنشان می دهیم و ضریب همبستگی رتبه ای اسپیرمن می نامیم. فرض کنید (y1وx1)…(ynوxn)یک نمونه تصادفی ازتوزیع دو بعدی باشد، رتبه ی xiرا با Riورتبه ی yiرا با siنشان میدهیم .

چون R، ضریب همبستگی پیرسون برای رتبه های Xiو Yاست پس تمام خواص ضریب همبستگی پیرسون را دارد .

فرضیه H0فرضیه اول که آن را فرض H0 می­نامیم، همیشه تاکید بر درستی آن داریم مگر اینکه خلاف آن بوسیله داده ­های نمونه قویا تایید شود.
فرض H1 : فرض ذیگری که برخلاف فرض اولیه مطرح می­ شود، فرض ثانویه یا H1 است. همیشه دو فرض مکمل یکدیگراند.
معنی داری: مقدار خطایی است که در رد فرضیه H0 مرتکب می­شویم. هرچه این مقدار کمتر باشد رد Hساده تر است. که معمولا ۵% است.

 

 

فصل چهارم :
محاسبات و یافته­های تحقیق

 

 

 

۴-۱- مقدمه
در این فصل یافته های حاصل از تحقیق ارائه شده است. در ابتدای فصل به توصیف ویژگی‌های عمومی پاسخگویان با بهره گرفتن از آمار توصیفی پرداخته شده و در ادامه، یافته ها و نتایج مربوط به فرضیه های تحقیق با بهره گرفتن از ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن و ضریب رگرسیون چندگانه مورد سنجش قرار گرفته است.
۴-۲- یافته‌های توصیفی
۴-۲-۱- نوع سمت سازمانی
با توجه به اطلاعات جدول شماره ۴-۱ از ۱۳۶ نفر نمونه آماری در این پژوهش، ۱۲ نفر (۸/۸ درصد) شاغلین به عنوان مدیر، ۸۰ نفر (۸/۵۸ درصد) به عنوان کارشناس و ۴۴ نفر (۴/۳۲ درصد) به عنوان کارمند در شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی مشغول به فعالیت هستند.
جدول ۴-۱ : توزیع فراوانی نوع سمت شاغلین نیروگاه برق تبریز

 

 

سمت

 

فراوانی

 

درصد

 

 

 

مدیر

 

۱۲

 

۸/۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...