فرسودگی شغلی

 

۱٫۶۷۳

 

۰٫۰۰۸

 

 

 

در انجام روش های آماری:
نرمال بودن داده ها به خصوص متغیر وابسته از اهمیت خاصی برخوردار است. پس لازم است که با آزمون های آماری مناسب نسبت به این امر اقدام نموده و از این بابت مطمئن شویم لذا با بهره گرفتن از آزمون کلموگراف – اسمیرینف در رابظه با نرمال بودن توزیع داده ها اظهار نظر خواهیم نمود. نتایج حاصل از بررسی ها نشان می دهد که توزیع متغیرهای تحقیق در سطح قابل قبولی (۹۵ درصد اطمینان) نرمال می باشند. در آزمون کولموگروف – اسمیرنف فرض صفری را که آزمون خواهیم کرد آن است که توزیع مشاهدات ، توزیع مشخصی (با پارامتر معینی) است که با توزیع خاص همخوانی دارد.
با توجه به نتیجه آزمون هر متغیری که سطح معنی داری آن بیشتر از ۵ درصد باشد فرض نرمال بودن آن پذیرفته می شود، ولی اگر کمتر از ۵ درصد باشد فرض صفر یعنی ادعای نرمال بودن توزیع متغیر پذیرفته نمی شود. اکنون با توجه به توضیحات بالا و خروجی آزمون نتیجه می گیریم تمامی متغیرها به علت کوچک بودن سطح معنی داری از ۵ درصد دارای توزیع نرمال نمی باشند.
به دلیل اینکه داده های گردآوری شده دارای توزیع نرمال هستند بنابراین از آزمون های ناپارامتریک برای تحلیل های آماری استفاده می شود. مانند ضریب همبستگی اسپیرمن.
پایان نامه - مقاله - پروژه

۴-۴-۲ تعیین همبستگی بین سن و فرسودگی شغلی و رضایت شغلی

برای بررسی همبستگی بین فرسودگی شغلی و رضایت شغلی از آزمون ناپارامتری اسپیرمن استفاده شد

جدول ۵:تعیین همبستگی بین سن و فرسودگی شغلی و رضایت شغلی

 

 

 

سن

 

 

 

 

 

۲۰۲/۰

 

همبستگی

 

رضایت شغلی

 

 

 

۰۸۷/

 

p.value

 

 

 

۳۸۹/۰

 

همبستگی

 

فرسودگی شغلی

 

 

 

۰۰۵/

 

p.value

 

 

 

با توجه به مقدار p.value ارتباط معنی داری بین فرسودگی شغلی با سن یافت شد اما رابطه ایی بین رضایت شغلی و سن وجود ندارد و این به آن معناست که سن تنها بر فرسودگی شغلی اثر دارد به این معنا که با افزایش سن ، فرسودگی شغلی افزایش می یابد.

۴-۴-۳ ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و سطح تحصیلات

برای ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و سطح تحصیلات از آزمون نا پارامتری کروسکال والیس استفاده شده است و بر اساس P value ارتباط معنا دار بین دو مولفه یاد شده وجود دارد.

۴-۴-۴ تعیین رابطه بین فرسودگی شغلی و سطح تحصیلات

 

 

 

آزمون کروسکال والیس

 

میانگین

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...