۳۴۶/۱۲

 

۰۱۸/۲۲

 

۹۵۰/۴۹

 

 

 

شبکه و ارزیابی

 

۷۵۱/۹

 

۲۴۳/۱۷

 

۱۹۳/۶۷

 

 

 

همانطور که یافته­های جدول ۲۰٫۴ نشان می­دهد؛ هر یک از عوامل شناسایی شده به ترتیب ۹۳۲/۲۷، ۰۱۸/۲۲، و ۷۵۱/۱۷ درصد و در مجموع ۱۹۳/۶۷ درصد از واریانس کل را برآورد و تبیین می­نمایند لذا نتیجه می­ شود که بین سازه نظری و تجربی پژوهش انطباق وجود دارد و داده ­ها برای تحلیل عاملی مناسب می­باشند (در استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی، روش استخراج، روش تجزیه و تحلیل مؤلفه­ های اصلی[۱۰۰] می­باشد). پرسشنامه شایستگی مربی، پرسشنامه­ای استاندارد می­باشد که پیش از این در پژوهش مارگارت بلاستورا مورد استفاده قرار گرفته است. اعتبار و روایی نسخه ترجمه شده این پرسشنامه از طریق راهنمائی‌های ارزنده جمعی از اساتید و خبرگان دانشگاهی رشته­ های مرتبط و نیز منابع موجود اعم از کتب و مقالات و منابع الکترونیکی و نیز استناد به برخی پرسشنامه ­های استاندارد، معتبر و پرکاربرد، سنجیده و مورد تأیید واقع شد و نتایج حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی شاخص شایستگی مربی، گویای اعتبار سازه این پرسشنامه می­باشد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴٫۲٫۴٫ تحلیل عاملی تأییدی
در تحلیل عاملی تأییدی پژوهشگر به دنبال تهیه مدلی است که فرض می­ شود داده ­های تجربی را بر پایه چند پارامتر بسیار اندک توصیف، تبیین یا توجیه می­ کند. در واقع تحلیل عاملی تعیین می­ کند که داده ­ها با یک ساختار عاملی معین که در فرضیه آمده، هماهنگ هستند یا نه؟
۱٫۴٫۲٫۴٫ تحلیل عاملی تأییدی شاخص شایستگی مربی
به منظور تحلیل عاملی شاخص شایستگی مربی از نرم­افزار LISREL استفاده می­ شود که خروجی آن برازش مدل را در حالت تخمین استاندارد ارائه می­ شود.
جدول ۲۱٫۴٫ نتایج تحلیل عاملی تأییدی شاخص شایستگی مربی

 

 

شاخص­ های برازش

 

 

 

 

 

P-value

 

RMESA

 

AGFI

 

GFI

 

NFI

 

 

 

۹۳۱/۰

 

۴۷۱/۰

 

۰۰۱/۰

 

۹۷/۰

 

۰۰/۱

 

۹۳/۰

 

 

 

همانطور که یافته­های جدول ۲۱٫۴ نشان می­دهد؛ نسبت آماره آزمون کای دو به درجه آزادی آن کمتر از ۳ می­باشد لذا نتیجه می­ شود که تفاوت کمی بین مدل مفهومی پژوهش با داده ­های مشاهده شده وجود دارد. مقدار شاخص ریشه مجذور میانگین خطای تقریب (RMSEA)، ۰۰۱/۰ محاسبه شده که با توجه به اینکه حد مجاز این شاخص حداکثر ۰۹/۰ می­باشد لذا مناسب بودن مدل تأیید می­ شود. مقدار شاخص برازندگی مدل GFI، تعدیل شده این شاخص AGFI و نیز شاخص بنتلر-بونت NFI نیز به ترتیب ۰۰/۱، ۹۷/۰ و ۹۳/۰ محاسبه شده با توجه به اینکه حد مجاز هر یک از این آماره­ها حداقل ۹/۰ می­باشد لذا مناسب بودن مدل تأیید می­ شود.
بارهای عاملی مدل در حالت تخمین استاندارد، میزان تأثیر هر کدام از گویه ­ها یا سئوالات پژوهش را توضیح و میزان تبیین واریانس نمرات متغیر یا عامل اصلی را نشان می­دهد. به عبارت دیگر بارهای عاملی نشان دهنده میزان همبستگی هر گویه با متغیر مکنون (عامل) می­باشد. شکل ۱۶٫۴ بارهای عاملی هر یک از سئوالات شاخص شایستگی مربی را نشان می­دهد.

شکل ۱۶٫۴٫ تحلیل عاملی تأییدی شاخص شایستگی رهبری
۲٫۴٫۲٫۴٫ تحلیل عاملی تأییدی شاخص خودکارآمدی رهبری
به منظور تحلیل عاملی تأییدی شاخص خودکارآمدی رهبری از نرم­افزار LISREL استفاده می­ شود که خروجی آن برازش مدل را در حالت تخمین استاندارد ارائه می­ شود.
جدول ۲۲٫۴٫ نتایج تحلیل عاملی تأییدی شاخص خودکارآمدی رهبری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...