تهدیدها T

 

استراتژی های ST

 

استراتژی های WT

 

 

 

فهرست نمودن تهدیدها

 

برای احتراز از تهدیدها از نقاط قوت استفاده شده است.
پایان نامه - مقاله

 

کاهش نقاط ضعف سبب تضعیف تهدیدها می شود.

 

 

 

۵-۳- ارائه راهبردها و راهکارهای توسعه دامداری ها
۱-۵-۳- استراتژی های SO
در قالب این استراتژی ها سیستم با بهره گرفتن از نقاط قوت داخلی میکوشد از فرصت های خارجی بهره برداری نماید و با بهره گیری از نقاط قوت، ‌فرصت ها را به حداکثر برساند. معمولا سیستم ها برای رسیدن به چنین موقعیتی از استراتژی های WO،‌ST و WT استفاده می کنند تا بدان جا برسند که بتوانند از استراتژی های SO استفاده نمایند. به عنوان مثال استفاده سیستم از توانمندی های تکنولوژیکی و وجه مناسب برای ورود و افزایش سهم در بازار.
۲-۵-۳- استراتژی های WO
هدف از این استراتژی ها این است که سیستم با بهره برداری از فرصت های موجود در محیط داخل بکوشد نقاط ضعف داخلی را بهبود ببخشد. در این حالت سیستم به دلیل داشتن ضعف داخلی نمی تواند از این فرصت های بدست آمده بهره برداری نماید. لذا لازم است استراتژی های نظیر استفاده از تکنولوژی های جدید و غیره بکارگرفته شود تا با از بین بردن نقاط ضعف از فرصت ها استفاده مناسب گردد.
۳-۵-۳- استراتژی های ST
سیستم ها با اجرای این استراتژی ها می کوشند با بهره گرفتن از نقاط قوت خود اثرات ناشی از تهدیدات موجود را کاهش داده یا آنها را از بین ببرند.
۴-۵-۳- استراتژی های WT
سازمان هایی که این استراتژی را بکار می گیرند حالت تدافعی به خود می گیرند و هدف از این استراتژی کم کردن نقاط ضعف داخلی و پرهیز از تهدیدات ناشی از محیط خارجی است. در واقع چنین سازمانی می کوشد برای حفظ بقای خود از فعالیت های خود بکاهد (استراتژی های کاهش یا واگذاری) در سیستم های دیگر ادغام شود، ‌اعلام ورشکستگی کند و یا سرانجام منحل شود.
۱-۴- تجزیه و تحلیل
به منظور ارائه راهکارها و سیاست های مدیریت استراتژیک جهت گسترش دامداری ها، شناخت عوامل چهارگانه (swot) در جهت رفع ضعف ها، تهدیدها و بهبود قوت ها و فرصت ها امری اجتناب ناپذیر تلقی می شود. بر این مبنا، راهکار توسعه این فعالیت با فهرست نمودن مهمترین نقاط قوت و فرصت ها به منظور:
۱- طرح راهبردهای تهاجمی مبتنی بر بهره گیری از برتری های رقابتی فعالیت های مستعد
۲- تبیین مهمترین فرصت های پیش رو به منظور رفع نقاط ضعف از طریق ارائه راهبردهای بازنگری، به منظور تخصیص مجدد منابع
۳- طرح مهمترین قوتها به منظور رفع تهدیدها با تاکید بر راهبردهای تنوع بخشی در جهت رفع نیازمندیهای منطقه
۴- طرح راهبردهای تدافعی به منظور رفع آسیب پذیری.
۱-۱-۴- عوامل داخلی موثر بر دامداری ها در ناحیه مطالعه شده
هدف این مرحله سنجش محیط داخلی ناحیه مطالعه شده جهت شناسایی نقاط ضعف و قوت است؛ یعنی جنبه هایی که در راه دستیابی به اهداف برنامه ریزی و اجرای تکلیف های آن زمینه های مساعد یا باز دارنده دارد مد نظر می باشد. از این رو در این قسمت سه مقوله راهبردهای موجود، عملکردها و منابع، مورد توجه و بررسی قرار گرفته و تحت عنوان نقاط قوت و نقاط ضعف و در چارچوب ابعاد مذکور( بهره وری، زمین و مراتع، بهداشت دام، خانواده و نوع زندگی، سرمایه گذاری، عملکرد مالی، مدیریت و سیاست) به شرح جدول ۱-۴ تقسیم بندی شد.
جدول ۱- ۴ ماتریس عوامل داخلی موثر بر دامداریهای ناحیه مطالعه شده

 

 

 

 

نقاط قوت

 

نقاط ضعف

 

 

 

مدیریت / سیاست

 

- وجود شرح وظایف مشخص

 

- مشکلات مدیریت کارگران
- ضعف سواد مدیریتی

 

 

 

عملکرد مالی

 

- وجود حسابداری مشخص

 

- بالا بودن هزینه تولید
- کمبود سرمایه
- پائین بودن نرخ سرمایه گذاری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...