اجرای برنامه‌های کوتاه تبلیغاتی و سخنرانی‌ها در سازمان‌های خاص و مدارس و دانشگاه‌ها

 

{I10},{I8},{I7},{I9}

 

 

 

الف) ارائه‌ خدمات منحصر به فرد که تبلیغات دهان به دهان را پی خواهد داشت
مدیریت باشگاه باید بتواند از طریق مربیان خود نوعی پیوند عاطفی بین باشگاه و مشتری برقرار نماید که این امر خود منجر به تبلیغات دهان به دهان که از بهترین نوع تبلیغات می‌باشد خواهد شد{I1}.
بهترین نوع تبلیغات به نظر من برگزاری همایش‌های دوره‌ای و دعوت از خانواده‌ها و دوستانِ ورزشکاران می‌باشد تا هم از ورزشکاران نمونه تقدیر گردد و تشویقی باشد برای ادامه‌ی دوره‌هایشان و هم سبب آشنایی افراد زیادی با این ورزش و باشگاه مورد نظر شود{I3}.
پایان نامه - مقاله - پروژه
مثلاً می‌توانیم با اعطای تخفیف به هر هنرجویی که یک ثبت نامی برای باشگاه بیاورد، آن‌ها را به منظور تبلیغات برای باشگاهمان تشویق نماییم و این به این معنیست که ما به ازی هر هنرجو برای خود یک بازاریاب استخدام نموده‌ایم، با کم‌ترین هزینه و کم‌ترین حقوق! {I6}.
برای پاسخ به این سوال باید به خودمان نگاه کنیم، اینکه مثلاً من چطور به فلان باشگاه، فلان رستوران، فلان آرایشگاه جذب می‌شوم؟ من که فقط در صورتی به مکانی اعتماد می‌کنم که از زبان عزیزانم بشنوم، پس این امر می‌تواند به حداقل ۱ درصد و یا شاید بیشتر از این میزان از افراد جامعه تعمیم یابد، پس تلاش ما باید ارائه‌ خدمات بهینه باشد که این امر سبب معرفی این ورزش به اطرافیان هنرجویان شود{I11}.
یکی از عوامل موثر در بازاریابی مشتریان و ارتباط با آنها تبلیغات مستقیم و از طریق تبلیغات دهان به دهان میباشد. تبلیغات دهان به دهان قدرتمندترین روش ارتباطات انسانی است و پیام تبلیغاتی مثبت باشگاهها بدون هیچ هزینهای از فردی به فرد دیگر منتقل میشود. این روش عموماً با بهره گرفتن از مکالمه افراد به صورت چهره به چهره صورت میگیرد. چرا که تأثیرگذاری گفتگوهای چهره به چهره بسیار ماندگارتر از انتقال پیام از فردی به فرد دیگر از طریق واسطه است. مدیران باشگاه با تبلغیات دهان به دهان میتوانند احساس مثبتی در مشتریان خود ایجاد کنند هستند، تا آنها نیز به تبلیغ و ترویج باشگاه بپردازند. از این رو، این روش تبلیغات موثرترین روش در جذب مشتریان جدید می‌باشد.
ب) تبلیغات از طریق صدا و سیما، مطبوعات، شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی ورزشی و معرفی خدمات در سایت‌ها و وبلاگ‌ها
به نظر من تبلیغات در تلویزیون از بهترین نوع آن برای یک ورزشگاه است، بعد از آن تبلیغات در اینترنت و سایت‌های مختلف و اینکه مکان باشگاه در معابر پر رفت و آمدی قرار داشته باشد و کنجکاوی افراد را به منظور پرسش از میزان شهریه و نوع ورزش‌های موجود برانگیزد{I4}
تبلیغات در رسانه‌های تصویری و شبکه‌های خانگی، مطبوعات و مجله‌های ورزشی، بیلبوردهای موجود در مکان‌های پر رفت و آمد و اتوبان‌ها، پخش بروشورهای تبلیغاتی در مکان‌های شلوغ و دانشگاه‌ها و مدارس که به معرفی باشگاه و انواع خدمات آن پرداخته باشد{I2}.
استفاده از بازاریابان حرفه‌ای و متخصص، شرکت در نمایشگاه‌های ورزشی و تجهیزات ورزشی، تبلیغات در سازمان‌های خاص و …{I10}
من تبلیغات در پیک برتر را مناسب می‌دانم چون اکثر بانوان خانه دار از خوانندگان این مجلات می‌باشند به شرطی که طراحی صفحه‌ی تبلیغ به گونه‌ای رسا و جذاب باشد{I5}
ج) اجرای برنامه‌های کوتاه تبلیغاتی و سخنرانی‌ها در سازمان‌های خاص و مدارس و دانشگاه‌ها
… تبلیغات در سازمان‌های خاص و مدارس و دانشگاه‌ها {I10}
پخش بروشورهای تبلیغاتی جلوی مدارس و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و حتی سایر باشگاه‌ها، توسط تراکت پخش کن‌های مورد اطمینان، چون متأسفانه بنده این تجربه را داشته‌ام که فردی که هیچ آشنایی‌اتی با او نداشتیم، تراکت هامان را پخش نمود و هیچ زنگ خوری نداشتیم و این احتمال صفر است که با پخش پانزده هزار تراکت در سراسر شرق تهران تعداد زنگ‌ها صفر باشد! و این مشکل هم که نمی‌توان اعتماد نمود به هر کس از جمله موانعی است که امیدواریم با پیدا شدن وجدان کاری در افراد حل شود {I8}
یکی از تجربیات اولیه‌ی تبلیغات من این بود که خودم به مدارس می‌رفتم و به معرفی سبک و ورزش خود می‌پرداختم که این روش موفقیت آمیز هم بود و تعدادی از مدارس که از این ورزش خوششان آمده بود با من قرارداد بستند و هفته‌ای یک بار در یک سانس خاص بچه‌ها را به باشگاه می‌آوردند و بچه‌ها تعلیم می‌دیدند{I7}.
… به نظر من کودکان در صورتی که از ورزش یا مربی ورزشی خوششان بیاید می‌توانند تمام اطرافیانشان را جذب کنند، تمام دوستانشان را در مدرسه‌شان یا بچه‌های فامیلشان را …{I9}
استفاده از رسانه های تصویری و متنی یکی از عوامل مهم در گسترش تبلیغات میباشد. قبل از انتخاب یک رسانه برای تبلیغات لازم است تا چند اقدام صورت گیرد؛
۱) ارزیابی پتانسیل مشتری برای بهره برداری از تبلیغ
۲)شناسایی نقطه اشباع مشتری در مواجه با تبلیغ
۳)شناسایی عادات مشتری و نحوه استفاده وی برای مواجه با تبلیغ
۴)و نکته آخر اینکه ارزیابی میزان قدرت اعتبار رسانه برای اقناع مشتری به منظور استفاده از خدمات باشگاه.
آنچه که در مصاحبههای مدیران قابل توجه استفاده از نشریات و تراکتهای تبلیغاتی است که علاوه بر هزینه های پایین تبلیغات اثرگذاری بیشتری در جذب مشتری دارد.
روابط با مشتریان
چهارمین بلوک از بلوک‌های نه‌گانه‌ی مدل هستان شناسی استروالدر مؤلفه‌ی ارتباطات بنگاه با مشتریان می‌باشد. تمامیِ فعل و انفعالات و مبادلاتی که بین یک بنگاه و مشتریانش برقرار می‌گردد، بر قدرت ارتباط بنگاه با مشتریانش تأثیر دارد(اوستروالدر،۲۰۰۴). تمِ روابط با مشتریان شامل سه دسته‌ی مفهومی روابط حرفه‌ای – احساسی و یکسان با تمام اقشار، روابط صادقانه با در نظر گرفتن نفع مشتری به منظور جلب اعتمادشان و نظرسنجی از مشتریان و رفع مشکلات و برآورده ساختن انتظاراتشان در اسرع وقت می‌باشد که در ادامه با بیان مثال‌هایی از جملات مصاحبه شوندگان به تشریح بیان می‌گردند.
دسته‌ه ای مفهومی تشکیل دهنده‌ی تم روابط با مشتریان در جدول زیر به همراه کدهای حاصل از مرحله‌ی کدگذاری داده‌های حاصل از مصاحبه نشان داده شده‌اند.
جدول ‏۴-۴: دسته‌ه ای مفهومی تشکیل دهنده‌ی تم روابط با مشتریان

 

 

تم

 

دسته‌ه ای مفهومی تشکیل دهنده‌ی تم

 

کد مصاحبه شوندگان

 

 

 

روابط با مشتریان

 

روابط حرفه‌ای – احساسی و یکسان با تمام اقشار

 

{I1},{I2},{I8 },{I11},{I9},{I6}

 

 

 

روابط صادقانه با در نظر گرفتن نفع مشتری به منظور جلب اعتمادشان

 

{I4},{I3},{ I11}

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...