مقدمه
پس از آن که محقق داده ها را گردآوری، استخراج و طبقه بندی نمود و جداول توزیع فراوانی و
نسبت های توزیع را تهیه کرد، باید مرحله جدیدی از فرایند تحقیق که به مرحله تجزیه و تحلیل داده ها معروف است، آغاز شود. این مرحله در تحقیق اهمیت زیادی دارد؛ زیرا نشان دهنده تلاش ها و زحمات فراوان گذشته می باشد. در مرحله تجزیه و تحلیل نکته مهم این است که محقق باید اطلاعات و داده ها را در مسیر هدف تحقیق، پاسخگویی به سوال یا سوالات تحقیق و نیز ارزیابی فرضیه های خود را جهت داده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.
محتوای فصل چهارم تحقیق، تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی داده‌های به‌دست‌آمده از پرسشنامه‌ها می‌باشد. به همین منظور برای بالابردن میزان دقت و کاهش میزان اشتباهاتی که ممکن است در محاسبات دستی بروز نماید، برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم‌افزارهای آماری SPSS و LISREL استفاده گردیده که از قابلیت‌های بالایی در تجزیه و تحلیل داده‌ها برخوردار می‌باشند.
پایان نامه
برای آمار توصیفی، داده های آماری مربوط به نحوه توزیع پاسخ دهندگان به ویژگیهای جمعیت شناختی و سایر ویژگیهای مورد نظر در پرسشنامه، آورده می شود. در این بخش همچنین از جداول توزیع فراوانی و نمودارهای آماری برای توصیف استفاده می شود. در بخش آمار استنباطی، روش های مورد استفاده، آزمون تحلیل عاملی تاییدی و مدل تحلیل مسیر است که توسط نرم افزار لیزرل انجام گرفته و از این طریق به آزمون فرضیه های تحقیق پرداخته می شود. در ادامه ابتدا آمار توصیفی و سپس نتایج آزمون های آماری مورد بررسی قرار می گیرد.
۴-۱) توصیف داده های جمعیت شناختی
۴-۱- ۱) جنسیت
اولین سؤال مشخصات فردی پرسشنامه مربوط به جنسیت پاسخگویان می‌باشد. داده‌های این سؤال، پاسخگویان را در دو گروه مختلف طبقه‌بندی می‌کند که فراوانی آنها در جدول زیر مشاهده می شود.
با توجه جدول ۴-۱، ۵۵٫۲ از پاسخگویان مرد و ۴۴٫۳ زن می باشند.
جدول۴-۱: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت

 

جنسیت فراوانی درصد
مرد ۲۱۲ ۵۵٫۲
زن ۱۷۰ ۴۴٫۳
عدم پاسخ ۲ ۰٫۵
جمع ۳۸۴ ۱۰۰

نمودار۴-۱: نمودار فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت
۴-۱-۲) وضعیت تاهل
داده‌های این سؤال، پاسخگویان را در دو گروه مختلف طبقه‌بندی می‌کند که فراوانی آنها در جدول زیر مشاهده می شود. با توجه جدول ۴-۲، ۵۷٫۶ درصد از پاسخگویان متاهل و ۴۰٫۴ درصد مجرد می باشند.
جدول۴-۲: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل

 

وضعیت تاهل فراوانی درصد
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...