آگاهی و پذیرش (آشنا بودن افراد، عدم علاقه افراد)، تعهد (عدم تعهد، عدم دارا بودن ویژگی های عمومی)
شرایط و مهارت های مربی
مهارت های اطلاعاتی و آموزشی (مطلع، جامع نگر و چند بعدی بودن)، آموزش دیده بودن و توانمند بودن مربی)، مهارت های انگیزشی و ارتباطی (علاقه مند بودن مربی، داشتن توانایی ارتباطی و دادن بازخورد)
ویژگی ها و شرایط سازمانی
فرهنگی (یادگیرنده بودن سازمان)، حمایتی (حمایت مالی برای پرورش مربیان، حمایت مدیران از این روش). طراحی (وجود سیستم های اطلاعاتی)، وجود برنامه ریزی آموزشی، وجود سیستم های ارزیابی عملکرد برای اثربخشی مربی گری).
پایان نامه - مقاله - پروژه
شکل ۷-۴: مدل کیفی پژوهش: مربی گری در فعالیت های آموزش و بهسازی (بر اساس طرح نظام مند نظریه داده بنیاد)
بر مبنای یافته های مدل کیفی پژوهش، پرسشنامه ای طراحی شد و میان مدیران مدارس شهر رباط‌کریم توزیع شد. اما در مرحله کمی پژوهش اهداف اولیه و اهداف ثانویه که از دلایل روی آوردن سازمان ها به مربی گری است. مورد بررسی قرار نگرفته است.
ساخت پرسشنامه
بر مبنای یافته های حاصل از مرحله کیفی پژوهش (داده های مربوط به شرایط و الزامات، موانع، حوزه‌ها و مزایا و معایب مربی گری) پرسشنامه ای طراحی شد و در اختیار جامعه مورد نظر (مدیران مدارس شهر رباط کریم) قرار داده شد. پرسشنامه این تحقیق، حاوی سه بخش اطلاعات می باشد که در بخش اول ویژگی های جمعیت شناختی آزمودنی ها مورد سؤال قرار گرفته است. بخش دوم پرسشنامه حاوی ۲۵ سؤال بسته پاسخ است که مستقیماً از متن مصاحبه ها استخراج شده اند که امکان سنجی بکارگیری مربی گری را به لحاظ شرایط و الزامات مربی گری، موانع مربی گری و حوزه‌های بکارگیری مربی گری در مدارس شهر رباط کریم را از نقطه نظر مدیران مدارس مورد بررسی قرار می دهد و بخش سوم پرسشنامه که حاوی ۹ سؤال بسته پاسخ است و نظر مدیران مدارس شهر رباط کریم را نسبت به مزایا و معایب مربی گری، درصورت استقرار چنین روشی در این سازمان را بررسی می کند. سؤالات بخش دوم و سوم پرسشنامه در مقیاس ۵ درجه ای لیکرت (عدد ۱ برای گزینه خیلی کم، عدد ۲ برای گزینه کم، عدد ۳ برای گزینه متوسط، عدد ۴ برای گزینه زیاد و عدد ۵ برای گزینه خیلی زیاد) تنظیم شده است.
جدول ۲-۴: تقسیم بندی سؤالات پرسشنامه

 

ردیف عامل ها مقوله ها / مؤلفه ها گویه های پرسشنامه شماره سؤالات پرسشنامه
۱ شرایط و الزامات مربی گری شرایط فردی ۳ ۳٫۲٫۱
شرایط مربی ۳ ۶٫۵٫۴
شرایط سازمانی ۴ ۱۰٫۹٫۸٫۷
۲ موانع بکارگیری مربی گری موانع سازمانی ۷ ۱۷٫۱۶٫۱۵٫۱۴٫۱۳٫۱۲٫۱۱
موانع انگیزشی و اطلاعاتی
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...