سطح استراتژیک: استراتژی دانش- فرهنگ دانش
سطح فنی: برنامه ریزی دانش- زیر ساخت دانش
سطح عملیاتی: نظارت و بهبود دانش

 

 

 

سیستم مدیریت دانش HLI[73]

 

Abdullah et al(2005)

 

عناصر: استراتژی های مدیریت دانش، منابع انسانی، ‌بستر فرهنگی، ساختار سازمانی،‌ فرآیندها ( شناسایی،‌ سازماندهی، دستیابی به دانش، به اشتراک گذاری دانش، حفاظت از بنیان دانش، فعالیتهای محیط ساز دانشی، تکنولوژی اطلاعات،‌ رهبری، ارزیابی مدیریت دانش، الگو برداری.

 

 

 

مدل سلسله مراتبی و ۵ لایه ای مدیریت دانش

 

Hicks et al (2006)

 

لایه اول: افراد- تمامی محفوظات موجود در ذهن انسان ها
لایه دوم: حقایق، تهیه داده ها ی خام برای سطوح بالاتر از طریق مستندات، پایگاه داده و انبارهای داده
مقاله - پروژه
لایه سوم: اثرات - کمک در امور تصمیم گیری، با بهره گرفتن از ابزارهای همچون سیستم های پشتیبان تصمیم گیری، ‌سیستم های یادگیری، گروه افزارها و گزارشات
لایه چهارم: راه حل ها- تصمیم گیری و اجرا با کمک سیستم های هوشمند واستاندارهای عملکردی (بهترین اقدامات)
لایه پنجم: نوآوری- از طریق مهندسی مجدد و ارائه ی کالاها و خدماتی دانش محور

 

 

 

مدل مرحله ای مدیریت دانش

 

Lin ( 2007)

 

مرحله ی ۱. اقدام: پی بردن شرکت به اهمیت دانش و مهیا شدن برای اقدامات مدیریت دانش
مرحله ی ۲. توسعه : سرمایه گذاری شرکت برای زیرساخت های مدیریت دانش در جهت تسهیل و انگیزش فعالیت های دانشی
مرحله ی ۳. بلوغ: ایجاد شبکه دانش برای اعضای درون سازمانی و برون سازمانی

 

 

 

ادامه جدول ۳-۲: مدل های مختلف مدیریت دانش

 

 

 

مدل

 

محقق

 

عناصر و فرآیندهای مدل(گردآوری توسط محقق)

 

 

 

مدل فرایند تکامل دانش در خوشه های صنعتی

 

Wang & Shen (2008)

 

تمرکز گرایی در عناصر دانش
ایجاد شبکه های ارتباطی عناصر دانش
جذب دانش از محیط، فرهنگ و آداب و رسوم و افراد
کسب ارزش دانش در جهت افزایش نوآوری و تکامل

 

 

 

مدل زنجیره ارزش دانش[۷۴]

 

Almarabeh
(۲۰۰۹)

 

فعالیت های اولیه[۷۵]: تسهیم اطلاعات، یکپارچگی اطلاعات، ‌اقدام دانش.
فعالیت های حمایتی: کسب دانش[۷۶] ، تبدیل دانش[۷۷]، محرمانگی[۷۸] ، توزیع دانش[۷۹]

 

 

 

مدل سیستم اجتماعی – فنی مدیریت دانش[۸۰]

 

Sajeva(2010)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...