دانلود پایان نامه با موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه- ... |
سطح استراتژیک: استراتژی دانش- فرهنگ دانش
سطح فنی: برنامه ریزی دانش- زیر ساخت دانش
سطح عملیاتی: نظارت و بهبود دانش
سیستم مدیریت دانش HLI[73]
Abdullah et al(2005)
عناصر: استراتژی های مدیریت دانش، منابع انسانی، بستر فرهنگی، ساختار سازمانی، فرآیندها ( شناسایی، سازماندهی، دستیابی به دانش، به اشتراک گذاری دانش، حفاظت از بنیان دانش، فعالیتهای محیط ساز دانشی، تکنولوژی اطلاعات، رهبری، ارزیابی مدیریت دانش، الگو برداری.
مدل سلسله مراتبی و ۵ لایه ای مدیریت دانش
Hicks et al (2006)
لایه اول: افراد- تمامی محفوظات موجود در ذهن انسان ها
لایه دوم: حقایق، تهیه داده ها ی خام برای سطوح بالاتر از طریق مستندات، پایگاه داده و انبارهای داده
لایه سوم: اثرات - کمک در امور تصمیم گیری، با بهره گرفتن از ابزارهای همچون سیستم های پشتیبان تصمیم گیری، سیستم های یادگیری، گروه افزارها و گزارشات
لایه چهارم: راه حل ها- تصمیم گیری و اجرا با کمک سیستم های هوشمند واستاندارهای عملکردی (بهترین اقدامات)
لایه پنجم: نوآوری- از طریق مهندسی مجدد و ارائه ی کالاها و خدماتی دانش محور
مدل مرحله ای مدیریت دانش
Lin ( 2007)
مرحله ی ۱. اقدام: پی بردن شرکت به اهمیت دانش و مهیا شدن برای اقدامات مدیریت دانش
مرحله ی ۲. توسعه : سرمایه گذاری شرکت برای زیرساخت های مدیریت دانش در جهت تسهیل و انگیزش فعالیت های دانشی
مرحله ی ۳. بلوغ: ایجاد شبکه دانش برای اعضای درون سازمانی و برون سازمانی
ادامه جدول ۳-۲: مدل های مختلف مدیریت دانش
مدل
محقق
عناصر و فرآیندهای مدل(گردآوری توسط محقق)
مدل فرایند تکامل دانش در خوشه های صنعتی
Wang & Shen (2008)
تمرکز گرایی در عناصر دانش
ایجاد شبکه های ارتباطی عناصر دانش
جذب دانش از محیط، فرهنگ و آداب و رسوم و افراد
کسب ارزش دانش در جهت افزایش نوآوری و تکامل
مدل زنجیره ارزش دانش[۷۴]
Almarabeh
(۲۰۰۹)
فعالیت های اولیه[۷۵]: تسهیم اطلاعات، یکپارچگی اطلاعات، اقدام دانش.
فعالیت های حمایتی: کسب دانش[۷۶] ، تبدیل دانش[۷۷]، محرمانگی[۷۸] ، توزیع دانش[۷۹]
مدل سیستم اجتماعی – فنی مدیریت دانش[۸۰]
Sajeva(2010)
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-16] [ 02:01:00 ق.ظ ]
|