%۱۵

 

%۱۰

 

 

 

۹۸۰/۶۰

 

۹۸۰/۶۰

 

۹۸۰/۶۰

 

۰

 

 

 

۹۸۰/۶۰

 

۹۸۰/۶۰

 

۹۸۰/۶۰

 

۵/۰

 

 

 

۹۸۰/۶۰

 

۹۸۰/۶۰

 

۹۸۰/۶۰

 

۱

 

 

 

۹۸۰/۶۰

 

۶۰۱/۶۱

 

۶۰۱/۶۱

 

۲

 

 

 

۹۸۰/۶۰

 

۲۲۱/۶۲

 

۰۸۳/۶۴

 

۱۰

 

 

 

۶۰۱/۶۱

 

۲۲۱/۶۲

 

۰۸۳/۶۴

 

۱۰۰

 

 

 

با توجه به نتایج فوق، هرچه ضریب نفوذ واحد حرارتی بیشتر و هزینه بهره ­برداری آن کمتر باشد قیمت فروش پیشنهادی به مصرف­ کنندگان کاهش بیشتری خواهد داشت.
شکل (۴-۵) و (۴-۶) مقدار توان خریداری شده از بازار اشتراکی را به ازاء  و  در غیاب واحد تولید حرارتی نشان می­دهد. در حالت بدون ریسک، یعنی  ، بیشتر توان از طریق بازار اشتراکی تأمین می­ شود. همانطور که از جدول (۴-۳۰) دیده می­ شود فقط قراردادهای پیک ماهانه ۱ و پیک فصلی ۳ و ۴ استفاده می­ شود و هیچ قرارداد پایه­ای امضاء نمی­ شود. با در نظر گرفتن ریسک، یعنی  ، مقدار توان کلی خریداری شده از بازار اشتراکی نسبت به حالت بدون ریسک کاهش می­یابد. این تأثیر رابطه مستقیمی با افزایش قیمت فروش پیشنهادی به مصرف­ کنندگان به ازاء افزایش  دارد. افزایش قیمت فروش همراه با شکل منحنی قیمت فروش پیشنهادی نشان داده شده در شکل (۴-۲) منجر به کاهش در تقاضای کلی تأمین شده توسط خرده­فروش می­ شود. علاوه­براین، با در نظر گرفتن ریسک (افزایش  ) توان قراردادشده از طریق قرارداد آینده افزایش می­یابد.
پایان نامه

شکل (۴- ۵): مقدار توان خریداری شده از بازار اشتراکی در غیاب واحد تولید حرارتی و به ازاء

شکل (۴-۶): مقدار توان خریداری شده از بازار اشتراکی در غیاب واحد تولید حرارتی و به ازاء
شکل (۴-۷)-(۴-۹) مقدار توان خریداری شده از بازار اشتراکی را به ازاء  و  در حضور واحد تولید حرارتی با هزینه بهره ­برداری ۵۰، ۷۰ و ۱۰۰ دلار بر مگاوات ساعت و به ازاء ضریب نفوذ ۱۰% برای واحد حرارتی نشان می­دهد. همانطور که مشاهده می­ شود، با وارد کردن واحد تولید حرارتی و با در نظر گرفتن ریسک (  )، توان خریداری شده از بازار اشتراکی کاهش می­یابد. به دلیل پایین بودن هزینه بهره ­برداری در سه حالت، نمودارهای شکل­های (۴-۷)-(۴-۹) با یکدیگر مشابه می­باشند. شبیه­سازی­ها نشان می­دهد به ازاء افزایش هزینه بهره ­برداری و برای هزینه­ های بهره ­برداری بیشتر از ۳۰۰ دلار بر مگاوات ساعت توان خریداری شده از بازار اشتراکی در حضور واحد تولید حرارتی تغییرات زیادی خواهد داشت.

(الف) (ب)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...