۱۰۰

 

 

 

- طبقه بندی مسائل و مشکلات سیستم پیاده
با توجه به دیدگاه های ارائه شده در نظرخواهی عابرین و مسئولین و همچنین بر اساس مطالعات کارشناسی میتوان مهمترین مسائل و مشکلات سیستم پیاده را بصورت زیر شناسایی و طبقه بندی نمود:
الف- مسائل فیزیکی معابر پیاده
۱- طرح هندسی (عرض معبر، شیبهای طولی و عرضی، شیبراهه و پلکان، روگذر و زیرگذر، تراز و اختلاف ارتفاع)
۲- روسازی (کیفیت پائین یا فقدان روسازی مناسب، جنس و بافت روسازی و …)
۳- ناپیوستگی در شبکه پیاده روی
۴- کمبود تسهیلات پیاده روی (گذرگاههای طولی و عرضی، ایستگاهها و ترمینالهای وسایل نقلیه عمومی و …)
۵- نامناسب بودن معابر پیاده برای افراد کم توان (کودکان، سالمندان، معلولین)
پایان نامه - مقاله - پروژه
۶- سیستم زهکشی نامناسب
ب- مسائل شهرسازی
۱- نامناسب بودن دسترسی های پیاده و سواره
۲- نامناسب بودن الگوی شبکه پیاده و سواره
۳- نامناسب بودن طرح و توزیع کاربری های زمین
ج- مسائل سازمانی و مدیریتی و برنامه ریزی
۱- فقدان برنامه ریزی سیستم پیاده
۲- عدم وجود سازمان متولی مدیریت سیستم پیاده
۳- کمبود اعتبارات و تخصیص منابع مالی
۴- عدم کفایت مدیریت ترافیک پیاده
۵- عدم کفایت مدیریت بهره برداری و نگهداری معابر پیاده
د- مسائل آموزشی و ایمنی
۱- کمبود یا فقدان آگاهی عابرین از مقررات، قوانین، علائم و … مربوط به پیاده روی
۲- کمبود یا فقدان آگاهی رانندگان از مقررات، قوانین و علائم مربوط به پیاده روی
۳- فقدان برنامه آموزشی مدون و با اهداف مشخص برای گروه های مختلف اجتماعی
۴- کمبود ایمنی عابرین در معابر پیاده روی بویژه در هنگام عبور از عرض خیابان و تقاطها
۵- کمبود علائم پیاده روی (تابلو، خط کشی و ..)
۶- کمبود روشنایی
هـ - قوانین و مقررات
۱- عدم کفایت و وضوح قوانین و مقررات موجود پیاده روی (عابر پیاده، راننده، مالکین املاک مجاور و …)
۲- عدم اجرای قوانین و مقررات
و- مسائل محیطی
۱- آلودگی های محیط زیست (هوا، صدا، بهداشتی)
۲- نازیبایی
۳- شرایط اقلیمی و جوی نامناسب (بارش برف و باران، تابش خورشید و …)
فصل چهارم
” تحلیل آمار و معرفی برنامه ریزی عبور عابرین پیاده شهر تهران از عرض معابر و ارائه مطمئن ترین الگوتسهیلات پیاده‌روی “
۴-۱- مقدمه
در ابتدا آنچه به نظر نویسنده ضروری است در فصل معرفی دست آوردها بیان گردد و در حقیقت چکیده نتایج پرسش و بازخورد سوالات از متخصصان امر میباشد ، آن است که برنامه‌ریزی تسهیلات پیاده‌روی باید با همکاری متخصصان ذیربط (حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی) به گونه‌ای انجام شود که شبکه جابجایی پیاده و برنامه‌ریزی شهری دارای طرحی یکپارچه و هماهنگ باشند.و سیستم پیاده از ارکان سیستم حمل و نقل درون‌شهری است و می‌باید در مطالعات و برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و یا بلند مدت حمل و نقل شهری در کنار سایر سیستمهای جابجایی مورد مطالعه قرار گیرد و عنصری جدا نبوده و نباید به صورت جزیره‌گونه آن را مورد مطالعه قرار داد و به همین دلیل این فصل که در حقیقت پیشنهادات دانشجو پس از برداشت اطلاعات میباشد به صورت متداخل با دیگر شقوق حمل و نقل و مرتبط با اصول طراحی و نگهداری بیان میگردد.
۴-۲- معرفی فرایند برنامه‌ریزی تسهیلات پیاده‌روی و عوامل تاثیرگذار بر انتخاب الگو
فرایند برنامه‌ریزی تسهیلات پیاده‌روی با پیروی از روش برنامه‌ریزی سیستماتیک شامل شناسایی مسائل، تعیین محدودیت‌ها، اهداف و مقاصد، تعیین روش و دامنه مطالعه، بر اساس مطالعات معرفی شده طی فصول گذشته در شکل ۱۷ ارائه شده است:
طراحی
مطالعه مقدماتی
ایمنی
راحتی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...