- هترینگتون و پارک معتقدند، در کودکانی که والدین‌شان از نظر عاطفی نااستوار هستند الگوهای رفتاری ناسازگارانه یا بزهکارانه را در آن‌ها پرورش می‌دهند و کودکانی که در خانواده‌های با محبت پرورش یافته‌اند به احتمال زیاد، رفتار اخلاقی دارند و برای دیگران ارزش قائلند و نیاز به پیشرفت دارند(هترینگتون و پارک[۱۱۴]؛ ترجمه طهوریان و دیگران، ۱۳۷۳).
پایان نامه - مقاله - پروژه
- آدامز و جونز[۱۱۵] (۱۹۸۳) به نقل از بالک[۱۱۶] (۱۹۹۲)، چهار نوع هویت را در نمونه پژوهش خویش یافتند جوانان با «هویت موفق»[۱۱۷] گزارش کردند که والدین آن‌ها استقلال را تشویق و کنترل کمی را اعمال می کرده اند، جوانان «سر درگم»[۱۱۸] نیز گزارش کردند که والدین آن‌ها شیوه‌های فرزندپروری ناپایداری را اعمال می‌کرده‌اند، اما والدین مهارکننده، در عین تشویق استقلال و تحسین و تمجید، ناعادلانه اعمال انضباط می‌کردند. جوانان با هویت «زودرس»[۱۱۹] نشان دادند که والدین‌شان کنترل زیادی بر اعمال آن‌ها می کردند و استقلال را کم‌تر از والدین جوانان با هویت موفق تشویق می نمودند. این یافته‌ها نشان می‌دهند که شیوه‌های تربیتی والدین با احتمال بسیار زیاد، نوع تصمیم‌گیری نوجوانان در خلال بحران‌ها و تعهدات‌شکل‌گیری هویت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد(ابراهیم پور، ۱۳۹۰).
فصل سوم
روش تحقیق
۳-۱ - مقدمه
در این فصل به تشریح روش اجرایی پژوهش پرداخته شده و مطالبی شامل روش پژوهش، جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری، ابزار گردآوری اطلاعات، روایی و پایایی مورد نیاز و روش های آماری مورد استفاده در پژوهش به تفصیل مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
۳-۲- روش پژوهش
این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می باشد. بنابراین در این پژوهش با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی استفاده شده است.
۳-۳- فرایند تحقیق
پس از تأیید طرح تحقیق و تصویب آن در شورای پژوهشی دانشگاه و مشخص شدن پایایی و روایی پرسش نامه ها (به منظور بررسی پایایی پرسش نامه ها از روش آلفای کرانباخ و روایی آن از نظرات و راهنمایی های اساتید و صاحبنظران استفاده شد)، در مرحله اول پس از انجام هماهنگی های لازم با مسئولان مربوطه پرسش نامه ها را در نمونه آماری پخش نمودم و پس از دریافت پرسش نامه ها، داده های آماری استخراج شده را مورد تحلیل قرار داده و با مشورت و راهنمایی های اساتید راهنما و مشاور، فصل های مختلف را به ترتیب آماده کرده و با بهره گرفتن از منابع خارجی و داخلی اطلاعات مختلف را جمع آوری نمودم و در نهایت پس از رفع اشکال نسخه اولیه آن در اختیار اساتید راهنما، مشاور و داوران قرار داده شده و در موعد مقرر به دفاع از پایان نامه پرداخته می شود. لازم به ذکر است که جمع آوری اطلاعات به دو شکل میدانی و کتابخانه ای انجام شد که در روش کتابخانه ای از مقاله ها و پایان نامه ها و مجلات موجود در رابطه با موضوع پژوهش مورد استفاده قرار گرفت و در روش میدانی نیز اطلاعات از طریق توزیع پرسش نامه بین نمونه آماری کسب شد.
۳-۴- جامعه آماری
جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان مقطع متوسطه نظری شهرستان بشاکرد در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ می باشد که تعدادشان بر اساس آمار موجود برابر با ۱۳۲۴ نفر می باشد(۷۱۵ دختر و ۶۰۹ پسر). که جزئیات آن در جدول زیر آمده است:
جدول۳-۱: جزئیات جامعه و نمونه آماری

 

ردیف رشته تحصیلی جنسیت تعداد جامعه تعداد نمونه
۱ اول عمومی پسر ۱۹۰ ۴۳
دختر ۱۸۰ ۴۱
۲ ریاضی و فیزیک پسر ۴۵ ۱۰
دختر ۵۱ ۱۱
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...