۱۵

 

۹٫۴ %

 

۹٫۷ %

 

۱۰۰ %

 

 

 

جمع

 

۱۵۴

 

۹۶٫۳ %

 

۱۰۰ %

 

 

 

 

عدم پاسخ

 

۶

 

۳٫۸ %

 

 

 

 

 

 

 

جمع کل

 

۱۶۰

 

۱۰۰ %

 

 

 

 

 

جدول (۴-۴): توزیع فراوانی مربوط به بخش فعال در بورس کالا پاسخ‌دهندگان
۴-۲ بررسی سوالات و فرضیات تحقیق
پس از آشنایی با ویژگی‌های جمعیت شناختی پاسخگویان در بخش اول ، در این بخش به کمک روش‌های آمار توصیفی و استنباطی به بررسی سوالات و فرضیات تحقیق خواهیم پرداخت.
پرسشنامه طراحی ‌شده برای انجام این تحقیق شامل ۲۱ سوال است که ۲۰ سوال آن در قالب سوالات بسته به‌منظور بررسی سوالات و فرضیات تحقیق طراحی ‌شده است، بدین‌صورت که هر یک از سوالات، یکی از شاخص­ های تحقیق و مجموعه‌ای از چند شاخص­، یکی از متغیرهای تحقیق را پوشش داده و نظرات پاسخگویان را در مورد هر یک از آن‌ها مورد پیمایش قرار داده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
مقیاس مورد استفاده در سوالات پرسشنامه ، مقیاس لیکرت است که دارای ۵ گزینه خیلی کم، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد است و وزن‌های داده‌شده به گزینه‌های این مقیاس برای تجزیه‌وتحلیل داده ­ها به ترتیب عبارت است از: ۱-۲-۳-۴-۵ (عدد ۵ نشانه بیشترین وزن و عدد ۱ نشانه کمترین وزن است.)
سوال ۲۱ پرسشنامه به‌صورت باز طراحی ‌شده است تا با بهره گرفتن از پاسخ‌های ارائه‌شده به آن بتوانیم از نظرات و دیدگاه‌های مشتریان در مورد دیگر عوامل تأثیرگذار در انتخاب کارگزاری بورس کالای ایران توسط مشتریان مطلع شویم و به ایده‌هایی دست‌یابیم.
از آنجائی که مقیاس مورد استفاده در سوالات پرسشنامه این پژوهش یک مقیاس رتبه‌ای است، برای بررسی سوالات پرسشنامه از جداول و نمودارهایی که در آن‌ها میانگین پاسخ‌های داده‌شده به‌وسیله مشتریان محاسبه شده است، استفاده می‌کنیم.بدین شکل که هر اندازه میانگین مربوط به یک سوال بالاتر باشد، از نظر پاسخ‌دهندگان، آن مؤلفه از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.
۴-۲-۱ آمار توصیفی
در این بخش، با بهره گرفتن از توابع آماری نظیر ‏فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار ‏‏به تحلیل و توصیف هر یک از شاخص ­ها و متغیرهای تحقیق پرداخته می­ شود.
۱) عامل نزدیکی کارگزاری به محل کار یا سکونت در انتخاب یک کارگزاری توسط پاسخ‌دهندگان:
۳۱٫۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گزینه خیلی زیاد، ۲۷٫۹ درصد گزینه زیاد، ۱۹٫۵ درصد گزینه متوسط، ۱۶٫۹ درصد گزینه کم و ۴٫۵ درصد گزینه خیلی کم را به جهت تأثیر عامل نزدیکی کارگزاری به محل سکونت یا کار در انتخاب یک کارگزاری از کارگزاری‌های بورس کالای ایران انتخاب کرده ­اند.

 

 

 

 

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...