در این قانون نظام بانکی ملزم شده است تسهیلات بانکی جانبازان و آزادگان را در صورت فوت آن ها، به همسرانشان یا به قیم قانونی فرزندان اعطا کند.

 

۲۲/۰۱/۱۳۸۰

 

قانون الزام بانک ها به پرداخت تسهیلات به وراث جانبازان و آزادگان متوفی

 

۳

 

 

 

سوال این است که آیا همسران شهدایی که قبل از تصویب قانون موردنظر، مبادرت به ازدواج کرده اند، شامل این قانون می شوند یا خیر؟
پاسخ این است که بله، مشمول مزایای مقرر می شوند.

 

۲۹/۰۱/۱۳۸۰

 

قانون استفساریه قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان، اسراء و افراد خانواده شهدا، جانبازان از کار افتاده، اسراء و مفقودالاثرهای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و همچنین افرادی که حداقل ۹ ماه متوالی یا یک سال متناوب داوطلبانه در جبهه خدمت کرده اند (مصوب ۰۷/۰۹/۱۳۷۵)

 

۴

 

 

 

در این قانون، مستخدمان زن شاغل، بازنشسته و وظیفه بگیر که متکفل مخارج فرزندان خود هستند، از کمک هزینه عائله مندی بهره مند می شوند، در صورت ازدواج مجدد زن، اگر دادگاه حکم حضانت را به مادر بدهد، در خصوص فرزندان کمک هزینه عائله مندی دریافت خواهد کرد.

 

۲۹/۰۱/۱۳۸۰

 

قانون اصلاح ماده (۹) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت

 

۵

 

 

 

در این قانون مستخدمان زن با ۴۵ سال سن یا ۲۰ سال سابقه خدمت بازنشسته می شوند.

 

۲۹/۰۱/۱۳۸۰

 

قانون اصلاح ماده (۵۸) قانون استخدامی وزارت اطلاعات و الحاق دو تبصره به آن

 

۶

 

 

 

در این قانون مرخصی زایمان برای وضع حمل دوقلو، پنج ماه و برای سه قلو و بیشتر یک سال مرخصی با بهره گرفتن از حقوق و فوق العاده های مربوطه تعیین شده است.
دانلود پایان نامه

 

۲۸/۱۲/۱۳۸۰

 

قانون الحاق تبصره «۳» به ماده (۳) قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی

 

۷

 

 

 

در این قانون در عقد نکاح سن سیزده سال برای دختر و پانزده سال برای پسر در نظر گرفته شده است. قبل ازاین سن، اجازه ولی به شرط رعایت مصلحت و با تشخیص دادگاه صالح معتبر است.

 

۱/۴/۱۳۸۱

 

قانون اصلاح ماده (۱۰۴۱) قانون مدنی موضوع ماده (۲۴) قانون اصلاح موادی از قانون مدنی مصوب ۱۳۷۰

 

۸

 

 

 

در این قانون مصادیق عسر و حرج در پنج بند امده است و در صورت احراز دادگاه، حکم طلاق صادر می شود: ترک زندگی خانوادگی توسط مرد به مدت شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب بدون عذرموجه، اعتیاد زوج، محکومیت قطعی زوج به حبس پنج سال یا بیشتر، ضرب و شتم یا سوء رفتار زوج، ابتلا به بیماری های صعب العلاج روانی یا ساری

 

۲۹/۰۴/۱۳۸۱

 

قانون الحاق یک تبصره به ماده (۱۱۳۰) قانون مدنی

 

۹

 

 

 

در ماده (۱۱۰۷)، نفقه توسعه یافته و شامل هزینه های درمانی و بهداشتی شده است. در ماده (۱۱۱۰) نفقه ایام عده وفات برای زن از طریق اقارب پرداخت می شود.در ماده (۱۱۳۳) که اختیار مطلق طلاق در دست مرد بود، زن نیز مانند مرد می تواند با رعایت شرایط به دادگاه مراجعه کند و تقاضای طلاق کند. از ماده از نظ شکلی تغییر کرده است.

 

۰۴/۰۹/۱۳۸۱

 

قانون اصلاح موادی از قانون مدنی

 

۱۰

 

 

 

در این قانون سن حضانت فرزند (برای دختر و پسر) توسط مادر ۷ سال در نظر گرفته شده است.

 

۰۸/۰۹/۱۳۸۲

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...