۳-۱-۵- بحث پیرامون یافته های نظری و تجربی تحقیق ۸۸
۲-۵- پیشنهادات تحقیق ۹۵
۳-۵- محدودیت های تحقیق ۹۷
پیوست ها
فهرست جداول
جدول ۱-۳- تخصیص نمونه به تفکیک منطقه ۳۷
جدول ۲-۳- ضرایب پایایی مرتبط با سازه های مورد بررسی ۳۹
جدول۳-۳- نحوه تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها ۴۱
جدول۱-۴- آمار توصیفی مربوط به وضعیت سنی پاسخگویان ۴۳
جدول۲-۴- توزیع نمونه آماری بر حسب وضعیت تحصیلی ۴۴
جدول ۳-۴- توزیع نمونه آماری بر حسب درآمد ۴۵
جدول ۴- ۴- توزیع نمونه آماری بر حسب شاغل یا غیرشاغل بودن ۴۵
جدول ۵-۴- توزیع نمونه آماری بر حسب وضعیت تاهل ۴۶
جدول ۶-۴- توزیع نمونه آماری بر حسب نوع مسکن ۴۷
جدول ۷-۴- آمار توصیفی متغیر جامعه پذیری جنسیتی ۴۸
جدول ۸-۴- آمار توصیفی متغیر جامعه پذیری جنسیتی ۴۹
جدول۹-۴- آمار توصیفی متغیر مشارکت فعال زنان ۵۰
جدول ۱۰-۴- آمار توصیفی متغیر مشارکت فعال زنان ۵۱
جدول ۱۱-۴- آمار توصیفی متغیر سطح سلامت زنان ۵۱
جدول ۱۲-۴- آمار توصیفی متغیر سطح سلامت زنان ۵۳
جدول ۱۳-۴- آمار توصیفی میزان برخورداری از حمایت های اجتماعی ۵۴
جدول ۱۴-۴- آمار توصیفی میزان برخورداری از حمایت های اجتماعی ۵۶
جدول ۱۵-۴- آمار توصیفی متغیر وابسته میزان توانمندی زنان ۵۷
جدول ۱۶-۴- آمار توصیفی متغیر وابسته میزان توانمندی ۵۹
جدول ۱۷-۴- ضریب همبستگی بین جامعه پذیری جنسیتی و میزان توانمندی کل و ابعاد آن ۶۰
جدول ۱۸-۴- ضریب همبستگی بین میزان مشارکت فعال زنان ومیزان توانمندی کل و ابعاد آن ۶۱
جدول ۱۹ -۴- ضریب همبستگی بین ابعاد سطح سلامت زنان و میزان توانمندی کل و ابعاد آن ۶۳
۲۰-۴- ضریب همبستگی بین ابعاد میزان برخورداری از حمایت اجتماعی و میزان توانمندی کل و ابعاد
آن ۶۵
۲۱-۴- ضریب همبستگی بین سن و میزان توانمندی کل و ابعاد آن ۶۷
جدول ۲۲-۴-تحلیل واریانس بین سطح تحصیلات و میزان توانمندی کل ۶۸
جدول ۲۳-۴- تحلیل واریانس بین سطح تحصیلات و میزان توانمندی اقتصادی ۶۹
جدول ۲۴-۴- تحلیل واریانس بین سطح تحصیلات و میزان توانمندی روانی ۷۰
جدول ۲۵-۴- تحلیل واریانس بین درآمد و میزان توانمندی کل ۷۱
جدول۲۶-۴- تحلیل واریانس بین درآمد و میزان توانمندی اقتصادی ۷۲
جدول۲۷ -۴- تحلیل واریانس بین درآمد و میزان توانمندی روانی ۷۳
جدول ۲۸-۴- آزمون t بین متغیر شغل و میزان توانمندی کل و ابعاد آن ۷۴
جدول ۲۹-۴- تحلیل واریانس بین وضعیت تاهل و میزان توانمندی کل ۷۵
جدول ۳۰-۴- تحلیل واریانس بین وضعیت تاهل و میزان توانمندی اقتصادی ۷۶
جدول۳۱-۴- تحلیل واریانس بین وضعیت تاهل و میزان توانمندی روانی ۷۷
جدول۳۲ -۴- تحلیل واریانس بین نوع مسکن و میزان توانمندی کل ۷۸
جدول ۳۳-۴- تحلیل واریانس بین نوع مسکن و میزان توانمندی اقتصادی ۷۹
جدول۳۴ -۴- تحلیل واریانس بین نوع مسکن و میزان توانمندی روانی ۸۰
جدول ۳۵-۴- Model Summary 81
جدول ۳۶-۴-Anova 82
جدول ۳۷-۴- coefficient 84
فصـل اول
کلیات تحقیق
۱-۱-مقدمه
توانمندسازی برای دست یافتن به توسعه متوازن و پایدار جزو روش های کارآمد معرفی شده است. یکی از گروه های هدف مهم در توانمندسازی، زنان هستند. برای این که هر کشور در جهت توسعه پایدار گام بردارد بایستی به زنان که نیمی از سرمایه جامعه را تشکیل می دهند توجه کرد. توانمندسازی زنان تلاشی است برای ارتقاء سطح فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آنان.
پایان نامه - مقاله
به دلایلی در سال های اخیر شاهد روند رو به رشد زنان سرپرست خانوارهایی هستیم که به تنهایی مسئولیت زندگی خود را به دوش می کشند. اغلب این خانواده ها با مشکلات فراوانی روبرو هستند فزونی این گروه از زنان به عنوان مشکل اجتماعی مطرح می شود. زنان سرپرست خانوار به دلیل فقر اقتصادی و فقر فرهنگی مجبور به سکونت در جاهایی هستند که با میزان درآمد آنان باشد سکونت در حاشیه شهرها انواع بزهکاری و آسیب های اجتماعی را در پی دارد. توانمندسازی این گروه از زنان باعث می شود که زندگی خود را بهبود بخشیده به لحاظ اقتصادی و اجتماعی ارتقاء یافته و به تبع آن مشکلات ناشی از فقر اقتصادی و فقر فرهنگی و اجتماعی شان نیز کاهش یابد.
از جمله سازمان هایی که از این گروه از زنان در جامعه ما حمایت می کند سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) است. سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه انواع کمک های اقتصادی و غیراقتصادی از زنان سرپرست خانوار حمایت می کند. در این تحقیق سعی شده عوامل موثر بر میزان توانمندی زنان سرپرست خانوار چه عوامل موثر از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) و چه برخی عوامل موثر دیگر بر میزان توانمندی آنان تحت بررسی درمی آید.
۲-۱- بیان مسئله
امروزه اغلب کشورها برای دستیابی به توسعه پایدار ” توانمندسازی”[۱] را کارآمدترین روش ها دانسته اند، که در برنامه چهارم توسعه جمهوری اسلامی ایران نیز به خصوص در مورد اقشار آسیب پذیر، به عنوان یک راهکار مهم بدان اشاره شده است زنان سرپرست خانوار هم بخشی از اقشارآسیب پذیر در نظر گرفته شده اند. (کیمیایی،۶۳:۱۳۹۰). توسعه وگسترش برنامه های تأمین رفاه اجتماعی از جمله عوامل مؤثر در ارتقای توانایی های بالقوه یک جامعه در تحقق اهداف توسعه آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن کشور به حساب می آید. از این رو، در این برنامه یعنی برنامه ی چهارم توسعه «توانمندسازی» هدف نهایی برنامه های رفاه و مددکاری اجتماعی است (کیمیایی،۶۴:۱۳۹۰).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...