نتایج آزمون توکی در مورد عملکرد مورد انتظار بیانگر این مطلب است که بین نگرش گروهی که دانش کامپیوتر کمی دارند با گروهی که دانش خود را زیاد ارزیابی می­نمایند تفاوت معناداری وجود داشته و گروه با دانش بیشتر میانگین بیشتری دارند. در مورد گروهی که دانش متوسط کامپیوتر دارند با نگرش گروهی که دانش زیاد و بسیار زیاد دارند تفاوت وجود دارد . و گروهای با دانش زیاد و بسیار زیاد میانگین نگرش عملکرد مورد انتظار بیشتر­ی نسبت به گروه با دانش متوسط دارند.
در مورد متغییر تاثیرات اجتماعی بین نگرش گروهی که دانش کامپیوتر بسیارکمی دارند با گروهی که دانش خود را کم ارزیابی می­نمایند تفاوت معناداری وجود داشته و گروه با دانش بسیار کمتر میانگین بیشتری دارند. در مورد گروهی که دانش کم کامپیوتر دارند با نگرش گروهی که دانش متوسط، زیاد و بسیار زیاد دارند تفاوت وجود دارد . و میانگین نگرش گروه ها با دانش متوسط، زیاد و بسیار زیاد بیش از میانگین گروه با دانش کامپیوتر و اینترنت کم است.
در مورد متغییر تسهیل شرایط میانگین گروهی که دانش بسیار کمی دارند بیش از گروهی است که دانش کامپیوتری کمی دارند همچنین میانگین نگرش گروهی که دانش بسیار زیادی دارند بیش از گروهی است که دانش خیلی کمی دارند. در مورد اشخاصی که دانش کمی دارند میانگین نگرش کمتری نسبت به گروه­هایی که دانش متوسط ،زیاد و بسیار زیاد دارند. در این مورد با افزایش دانش کامپیوتر و اینترنت میانگین نگرش افزایش یافته و تفاوت بین سایر گروه­ ها در مورد متغییر تسهیل شرایط معنادار است .
در مورد اعتماد و قصد رفتاری سیستم بانکداری اینترنتی نیز بین نگرش گروهی که دانش کمی نسبت به کامپیوتر دارند و گروهی که دانش بسیار­کمی دارند تفاوت وجود داشته و میانگین گروه با دانش بسیار کم بیش از گروه با دانش کم است. همچنین گروه­هایی با دانش متوسط، زیاد و بسیار زیاد میانگین بیشتری نسبت به گروه با دانش کامپیوتر کم دارند.
بررسی مقایسه نگرش پاسخ دهندگان نسبت به متغییرهای اصلی بر پایه ی مدت زمان آشنایی و کار با اینترنت
یکی از آزمون­های تکمیلی بررسی اثر مدت زمان آشنایی و کار با اینترنت کارکنان بر نگرش مشتریان حقوقی نسبت به متغییرهای اصلی مدل می­باشد. با توجه به تفاوت مدت زمان آشنایی و کار با اینترنت کارکنان شرکتها نسبت از آزمون مقایسه میانگین متغییر در چند گروه بهره برده می­ شود در صورت وجود تفاوت از آزمون توکی برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده میشود.
مقاله - پروژه
جدول ۴۸ نتایج آزمون آنووا جهت سنجش اثر مدت زمان آشنایی و کار با اینترنت کارکنان بر متغیرهای تحقیق

 

متغیر Mean square آماره F ضریب معناداری
بین گروه ها درون گروه ها
عملکرد مورد انتظار ۱۶۰٫۵۳ ۳۱٫۸۷ ۵٫۰۴ ۰٫۰۰۲
تلاش مورد انتظار ۳۰۷۲۰٫۰۴ ۱۷۹۶٫۹۰ ۱۷٫۱۰ ۰٫۰۶۰
تاثیرات اجتماعی ۴۷۵٫۹۳ ۴۸٫۰۲ ۹٫۹۱ ۰
تسهیل شرایط ۱۲۳۶٫۳۹ ۶۶٫۹۱ ۱۸٫۴۸ ۰
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...