۷۱۹/۰

 

 

 

باور به خود کارایی

 

۲۵-۲۱

 

۵

 

۷۸۹/۰

 

 

 

مسئولیت علمی

 

۳۲-۲۶

 

۷

 

۷۴۳/۰

 

 

 

۳-۷) روش تجزیه و تحلیل داده ها:
در این تحقیق از ۳ نرم افزار SPSS 18و LISREL و AMOS18 استفاده شده است. ابتدا برای بررسی و سنجش روایی پرسشنامه‌های اخلاق حرفه‌ای و سرمایه اجتماعی از متد تحلیل ساختارهای عاملی تاییدی با بهره گرفتن از نرم افزار LISREL انجام گرفت. سپس برای بررسی چگونگی توزیع نمونه آماری از حیث متغیرهایی جمعیت شناختی چون (جنسیت، سن، میزان تحصیلات، درجه علمی، نوع استخدامی و سابقه کار) و ابعاد متغیرهای مستقل و وابسته از نمودارهای هیستوگرام و نمودار‌های فراوانی استفاده شد. سپس به منظور بررسی فرضیه‌ها به علت نرمال نبودن متغیرها از ضریب همبستگی اسپیرمن با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS 18استفاده شد. در پایان برای ارائه یک مدل (برگرفته از مدل مفهومی تحقیق) از نرم افزار AMOS 18 استفاده گردید. بر این اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها در این مطالعه حاصل دو رویکرد توصیفی و استنباطی است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
فصل چهارم
تجزیه تحلیل داده ها
۴-۱) مقدمه
تجزیه تحلیل داده‌های آماری یکی از گام های اساسی در تحقیقات می‌باشد و نتایج تحقیقات به آن بستگی دارد. بعد از بیان نظری تحقیق و تعیین حجم نمونه و جمع آوری داده‌ها و تعیین روش تجزیه تحلیل داده‌ها و چگونگی استخراج آنها، نوبت به تجزیه تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها می‌رسد. در این مقطع داده‌های جمع آوری شده تحلیل می‌شود تا صحت فرضیه‌ها مورد بررسی قرار گیرد. در این فصل ابتدا به توصیف داده‌ها در قالب جداول و نمودار که همان آمار توصیفی می‌باشد، پرداخته شده و یک دیدگاه کلی در ارتباط با توصیف وضعیت نمونه جامعه آماری حاصل می‌شود. برای آزمون فرضیات تحقیق با بهره گرفتن از فنون تحلیل آماری و ورودی داده‌ها به نرم افزار SPSS 18 به تجزیه تحلیل آزمون فرضیات تحقیق پرداخته می‌شود. در گام نهایی با بهره گرفتن از متدهای مدل سازی و نرم افزارهای لیزرل و آموس به آزمون و برازش مدل مفهومی تحقیق پرداخته می‌شود.
۴-۲) آمار توصیفی:
در این بخش از تجزیه و تحلیل آماری به بررسی چگونگی توزیع نمونه آماری از حیث متغیرهایی جمعیت شناختی چون (جنسیت، سن، میزان تحصیلات، درجه علمی، نوع استخدامی و سابقه کار) و ابعاد متغیرهای مستقل و وابسته پرداخته می‌شود.
۴-۲-۱) متغیرهای جمعیت شناختی:

 

 

  • جنسیت :

 

 

با توجه به شکل و نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود که از ۲۶۵ نمونه انتخاب شده ۱۹۱ نفر (۷۲ درصد) مرد و ۷۴ نفر (۲۸ درصد) زن بوده اند. درصد هر کدام نیز در جدول زیر مشخص شده است:

 

 

توزیع فراوانی و درصد جنسیت پاسخ گویان جدول ۴-۱ )

 

 

 

جنسیت

 

 

 

فراوانی

 

درصد فراوانی

 

درصد تجمعی

 

 

 

 

 

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...