که در آن:
: ظرفیت خط انتقال بین شین‏های i و j
: حداکثر ظرفیت مجاز خط بین شین‏های i و j
قید ظرفیت تولید توان تولید پراکنده
در مسائل مربوط به تعیین اندازه بهینه DG، نتایج حاصل باید قیود نامساوی مربوط به توان‏ اکتیو، توان راکتیو را تأمین نماید. روابط مربوط به قید توان اکتیو و راکتیو تولیدی DG به صورت زیر می‏باشد.

 

(‏۲‑۲۲)  
(‏۲‑۲۳)  

که در این روابط:
: توان اکتیو تولیدی DG
: حداقل توان اکتیو تولیدی DG
: حداکثر توان اکتیو تولیدی DG
: توان راکتیو تولیدی DG
: حداقل توان راکتیو تولیدی DG
: حداکثر توان راکتیو تولیدی DG
قید ضریب نفوذ تولید پراکنده
ظرفیت نصب شده DG در شبکه، نباید به مقداری برسد که بیشتر از بار شبکه باشد و توان به شبکه بالادست تزریق شود. همچنین افزایش ضریب نفوذ DG ممکن است سبب بروز مشکلات پایداری و حفاظتی گردد. رابطه این قید برای یک فیدر توزیع نمونه به صورت زیر می‏باشد.
مقاله - پروژه

 

(‏۲‑۲۴)  

که در آن:
: بار کل فیدر
: ظرفیت i امین DG
: حداکثر ضریب نفوذ مجاز DG
روش‏های مکان‏یابی تولید پراکنده و کلیدهای جداکننده
در بخش‏های قبلی تعدادی از شاخص‏هایی که در توابع هدف جایابی DG و کلیدهای جدا کننده مدنظر قرار می‏گیرند و همچنین انواع قیود مورد بررسی قرار گرفت. بعد از تعریف تابع هدف برای یک مسأله جایابی، نوبت به انتخاب روش مناسب برای حل آن می‏رسد. این روش‏ها طیف گسترده‏ای از انواع روش‏های مختلف را در بر می‏گیرد. در ادامه تعدادی از این روش‏ها به همراه نحوه بکارگیری آنها در تحقیقات علمی شرح داده می‏شود.
روش‏های تحلیلی
در مقاله­ای برای پیدا کردن مکان بهینه DG بر روی یک فیدر شعاعی از قانون استفاده شده است [۵]. این روش اغلب جهت جایابی بهینه خازن شنت در سیستم‏های توزیع استفاده می‏گردید. در این روش تقریبی، اندازه بهینه DG، بار فیدر است و مکان بهینه آن در طول فیدر از انتهای آن، در نظر گرفته می‏شود. همچنین می‏توان این روش را برای تعداد N عدد DG به صورت قانون مورد استفاده قرار داد. باید به این نکته توجه داشت که این قانون یک روش ساده و آسان برای تعیین مکان و اندازه بهینه است و نمی‏توان از آن انتظار داشت که بتواند با دقت زیادی جایابی بهینه DG را انجام دهد [۲۸].
دسته‏ای دیگر از روش‏های تحلیلی معمولاً بر اساس محاسبات و تجزیه و تحلیل‏های نظری و ریاضی است. این روش‏ها از لحاظ نظری تنوع گسترده‏ای دارند. به عنوان مثال در مقاله­ای جهت تعیین مکان بهینه نصب DG، در مرحله اول، از محاسبات نظری برای تعیین تلفات توان و افت ولتاژ استفاده شده است [۳]. در ادامه روابط مربوط به تلفات توان اکتیو و افت ولتاژ فیدر آمده است.

 

(‏۲‑۲۵)  
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...