۱

 

شایستگی

 

۰٫۷۸

 

 

 

۲

 

استقلال

 

۰٫۸۴

 

 

 

۳

 

مؤثر بودن

 

۰٫۸۰

 

 

 

۴

 

معنی دار بودن

 

۰٫۸۱

 

 

 

۵

 

اعتماد

 

۰٫۸۲

 

 

 

۳-۷- معرفی آزمون‌های آماری
در این تحقیق از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. به منظور سازمان‌بندی و طبقه‌بندی نمرات خام و توصیف اندازه‌های نمونه، از آمار توصیفی بهره‌گیری شده است. در بخش آمار استنباطی نیز از آزمون‌های کولموگروف-اسمیرنف (برای بررسی نرمال بودن توزیع داده‌ها)، آزمون رتبه­ای اسپیرمن (برای بررسی رابطه میان متغیرها)، استفاده شده است.
پایان نامه
آمار توصیفی:
آمار توصیفی برای بررسی خصوصیات جمعیت­شناختی پاسخ ­دهندگان شامل سن، جنسیت، سطح تحصیلات و سابقه خدمت آنان، مورد استفاده قرار گرفته است.
تحلیل استنباطی:
برای تجزیه و تحلیل یافته‌ها و آزمون فرضیه‌های پژوهش نیز، از آزمون­های زیر استفاده شده است:
آزمون کولموگروف اسمیرنف (برای بررسی نرمال بودن توزیع داده‌ها در جامعه آماری)
با توجه به غیرنرمال بودن داده‌های تحقیق برای بررسی رابطه و تأثیر میان متغیرهای پژوهش از آزمون همبستگی اسپیرمن و فریدمن که جزء آزمون‌های ناپارامتریک است، استفاده شده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات
۴-۱- مقدمه
پس از آن که با بهره گرفتن از ابزارهای پژوهش، داده‌های کمی مورد نیاز برای آزمون و پاسخ به فرضیه‌های پژوهش جمع‌ آوری گردید، نوبت آن است که با بهره گرفتن از روش‌های مناسب، داده‌ها یا اطلاعات دسته‌بندی، تلخیص و تجزیه و تحلیل شوند. در این فصل با توجه به موضوع پژوهش که به بررسی تأثیر انگیزش بر توانمندسازی می‌پردازد، با بهره گرفتن از نرم‌افزار Spss و Excel داده‌های پژوهش را در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌ایم. در این پژوهش سعی شده تا نتایج حاصل از پرسش‌نامه‌ها به صورت خلاصه و همراه با جدول‌ها و نمودارهای مربوطه ارائه شود و تحلیل‌هایی که به منظور توصیف داده‌های مذکور انجام گردیده‌اند، شاخص‌هایی همچون درصد، میانگین، فراوانی و … را شامل می‌شود، در سطح استنباطی از آزمون اسپیرمن برای بررسی فرضیات پژوهش استفاده شود.
۴-۲- بخش توصیفی
۴-۲-۱- جنسیت
در خصوص توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر جنسیت یافته‌های پ‍ژوهش نشان می‌دهد که از تعداد کل۵۰ نفر کارکنان مشارکت کننده در پژوهش ۲۱۷ مورد زن و ۱۴۴ مورد مرد بوده‌اند که مردان۴۰ درصد و زنان ۶۰ درصد از کل افراد مورد مطالعه را شامل می‌شوند (جدول ۴-۱؛ نمودار ۴-۱).
جدول ۴- ۱: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر جنسیت

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...