15.
سیلورا و همکاران
(2008)

 

با عنوان خرید آنی: نقش عاطفه، تأثیر اجتماعی و سلامت ذهنی

 

سلامت ذهنی، جنسیت، سن و خرید آنی(عاطفی و عقلایی)

 

بخش عقلایی خرید آنی با فقدان تصمیم گیری خرید در ارتباط است و خرید آنی عقلایی با سلامت ذهنی به صورت منفی در ارتباط است. بخش عاطفی خرید آنی با احساساتی از هیجان و اشتیاقی مقاومت ناپذیر به خرید در ارتباط است. زنان بیشتر از مردان تمایل به خرید آنی دارند و رابطه منفی میان خرید آنی و سن وجود دارد.

 

 

 

16. ژو و وونگ (2008)

 

تأثیر محرک های داخل فروشگاهی بر روی خرید آنی مصرف کننده در سوپرمارکت­های چینی

 

پوستر، نقطه خرید (POP)، اثر ترویجی و آگاهی دهنده، اثر لذت جویی و عملی، درآمد و خرید آنی

 

پوسترهای درون فروشگاهی نباید فقط برای تخفیف و آگاهی از قیمت کمتر باشند بلکه باید برای تحریک کننده بودن محیط نیز استفاده شوند و این پوسترها راهی برای افزایش خریدهای آنی می باشد. درآمد خانواده ها نقش مهمی را در خرید آنی آنها ایفا می­ کند.
دانلود پایان نامه

 

 

 

ادامه جدول 2-5) مطالعات خارجی خرید آنی

 

 

 

منبع

 

موضوع

 

متغیرهای تحقیق

 

نتایج تحقیق

 

 

 

17.تندای و کریسپن (2009)

 

مطالعه محیط داخل فروشگاه و خرید آنی

 

عوامل مؤثر بر خرید مثل آنی کوپن­ها، تبلیغات، رفتار کارکنان و قیمت و…، جو فروشگاه(رایحه و موسیقی)، زمان سپری شده در فروشگاه و خرید آنی

 

نتایج نشان داد که کوپن­ها، نمایش داخل فروشگاهی، تبلیغات، رفتار کارکنان و قیمت به عنوان مهمترین عوامل مؤثر بر خرید آنی مشخص شدند. در میان فقیران عوامل با ماهیت اقتصادی مثل قیمت و کوپن اهمیت بیشتری دارند. موسیقی و رایحه به بیشتر ماندن در فروشگاه کمک می­ کند و بیشتر ماندن در فروشگاه باعث خرید آنی بیشتری می­ شود.

 

 

 

18. لای (2010)

 

نحوه تأثیر وضعیت و روش های مالی بر رفتار خرید آنی

 

وضعیت مالی، روش های مالی و خرید آنی

 

نتایج نشان داد که افرادی که خرید آنی پایینی داشتند دوره های برنامه ریزی خاصی برای وضعیت مالی خود داشتند. افراد با خرید آنی بالاتر تمایل به فعالیت­های اعتباری دارند و پول گرا­تر (فکر بیشتری در مورد جنبه­ های مختلف پول می­ کنند) هستند.

 

 

 

19. هیو چانگ و همکاران (2011)

 

کاربرد مدل
S-O-R
در محیط خرده فروشی و نقش انگیزه لذت جویی بر خرید آنی

 

مدل S-O-R، ویژگی­های محیطی فروشگاه، واکنش های هیجانی،انگیزه لذت جویی و خرید آنی

 

ویژگی­­های محیطی فروشگاه بر واکنش­های هیجانی و واکنش های هیجانی مثبت بر رفتار خرید آنی مؤثر است. انگیزه لذت­جویی در مصرف ­کننده به عنوان میانجی میان ویژگی­های محیطی و واکنش هیجانی مثبت عمل می­ کند.

 

 

 

ادامه جدول 2-5) مطالعات خارجی خرید آنی

 

 

 

منبع

 

موضوع

 

متغیرهای تحقیق

 

نتایج تحقیق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...