زیویار و همکاران، ۱۳۹۱

 

۱۸۰ نفر از مشتریان بانک ملت استان اصفهان

 

چهار بعد قابلیت اطمینان، مسئولیتپذیری، ضمانت و همدلی بر رضایت مشتریان از کیفیت خدمات بانکهای استان اصفهان تأثیر گذار بوده ولی ابعاد ظاهری و فیزیکی خدمات تأثیری بر رضایت مشتریان از کیفیت خدمات ندارد

 

 

 

عبدالوند و پراخودی مقدم ،۱۳۹۲

 

۲۷۴ نفر از بازدیدکنندگان فیلمهای سینمایی در شهر تهران

 

عدم تأیید تأثیر در پاسخ های هیجانی ، رضایت و تمایلات رفتاری و عدم تأیید مثبت از انتظارات ، تأثیر رفتارهای بیدرنگ و نیز تأثیر مثبت تأثیر تقویت کننده بر لذت در زمینه خدمات لذت بخش را نشان داده است

 

 

 

محمدزاده و همکاران، ۱۳۹۲

 

۳۰۵ نفر از معلمان مقطع راهنمایی شهرستان چناران استان خراسان رضوی

 

هر دو بعد اعتماد عاطفی و شناخت معلمان به مدیران مدرسه بر اعتماد کلی (مشتمل بر سه بعد اعتماد درستکارانه، وابستگی و متعهدانه) به مدرسه موثر است و از میان این دو متغیر پیش بین، متغیر اعتماد عاطفی به مدیر، قدرت پیش بینی کنندگی بیشتری برای اعتماد به مدرسه دارد هم چنین مشخص شد که در رابطه بین متغیرهای اعتماد شناختی و عاطفی معلمین به مدیران مدارس با متغیر هویت سازمانی، اعتماد کلی به مدرسه می تواند متغیر واسطه معتبری به شمار آورد
پایان نامه - مقاله

 

 

 

حسینی و همکاران ، ۱۳۹۲

 

۳۹۶ نفر از مشتریان شرکتهای بیمه

 

قابلیت اعتماد برند نقش مهمی در بهبود تمایلات رفتاری مشتریان باعث تعهد، وفاداری، تبلیغ و توصیه شرکت بیمه خود به دیگران و کاهش تمایل به تغییر میگردد.

 

 

 

سید جوادین و همکاران، ۱۳۹۲

 

۱۱۹ نفر از کارکنان یک بیمارستان دولتی

 

عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی دارای اثر مثبت، مستقیم و معنا داری است؛ همچنین تعهد سازمانی نیز بر رفتار شهروندی دارای اثر مثبت و مستقیم و معناداری است

 

 

 

۲٫۳٫۲٫پیشینه تحقیق ( در سطح بین المللی )
-در تحقیقی با عنوان تأثیر ابعاد کیفیت خدمات بر نیات رفتار خرید در جامعهی آماری صنعت حمل و نقل در اسپانیا و به حجم ۱۰۰۰ کاربر خدمات اتوبوس انجام شده و روش تحقیق میدانی و روش تحلیل داده ها spss بوده و نتیجهای به شرح ، کیفیت خدمات بر نیات رفتاری خریدار تأثیر مستقیم دارد ، را نشان میدهد (Perez et al ., 2007).
-گیل و همکاران ( ۲۰۰۷ ) در پژوهشی با عنوان ارزش ادراک شده مشتری در یک بازرسی از انبار : یک اثر از نیات رفتاری در جامعهی آماری مشتریان یک انبار نوشیدنی به حجم ۲۵۳ نفر انجام دادهاند و روش تحقیق میدانی و روش تحلیل داده ها spss بوده و نتایجی به شرح ، ارزش ادراک شده با چهار بعد کیفیت خدمات ، کیفیت فنی ، قیمت و ارزش اجتماعی از طریق رضایت مشتری بر نیات رفتاری اثر مستقیم دارد را نشان داده است (Gill et al ., 2007).
-در تحقیقی تحت عنوان توسعه مدل کیفیت خدمات چند بعدی و سلسله مراتبی برای آژانسهای مسافرتی در جامعهی مسافرین آژانسهای مسافرتی در کشور اسپانیا و به حجم ۳۲۰ نفر انجام شده و روش تحقیق میدانی و روش تحلیل داده ها LISREL بوده و نتایجی به شرح ، تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتری با سطح معنادار بالایی مورد اثبات قرار گرفته را نشان داده است .(Caro and Garcia , 2008)
-در پژوهشی با عنوان کیفیت خدمات ، رضایت احساسی و نیات رفتاری : مطالعهی موردی در صنعت هتلداری در جامعهی آماری مسافرین کانادایی به حجم ۲۰۰ نفر انجام شده است و روش تحقیق میدانی و روش تحلیل داده ها spss بوده و نتایجی به شرح ، کیفیت ملموس ، قابلیت اطمینان ، مسئولیتپذیری ، اعتماد و ارتباطات از طریق ارزش ادراک شده مشتری بر رضایت احساسی و نیات رفتاری و در نتیجه بر وفاداری مشتری تأثیر مستقیم دارد ، را نشان میدهد ( Ladhari., 2009 ) .
-در مطالعهای با عنوان یک مقیاس ارزیابی کیفیت خدمات هتلداری : ابعاد ، نگرشها و نیات رفتاری در جامعهی آماری مشتریان یک هتل در پرتغال به حجم ۲۵۷ نفر انجام شده و روش تحقیق میدانی و روش تحلیل داده ها spss بوده و اثر مستقیم کیفیت خدمات بر نگرشها و نیات رفتاری مشتریان را نشان داده است ( Salazar & Costa ., 2010 ).
-در پژوهشی با عنوان نقش تعدیل کننده خطر درک شده در مقاصد وفاداری:یک تحقیق در زمینه خدمات که در جامعه آماری مشتریان سالنهای زیبایی و مراقب از پوست با نمونه ای به حجم ۶۱۸ نفر انجام شده است و روش تحقیق میدانی وروش تحلیل داده ها LISREL بوده و نتایجی به شرح کیفیت فنی تاثیر قابل توجهی برروی رضایت مشتری و ارزش درک شده دارد، را نشان می دهد .(Tam,2011)
-در مطالعهای با عنوان ارزش سلامتی و تندرستی:یک مدل تجربی از ارزش ایجاد شده در بازاریابی اجتماعی که در جامعه ی آماری بیماران مبتلا به سرطان و با نمونه ای به حجم ۷۹۷نفر بیمار انجام شده است. روش تحقیق به صورت مطالعه ی میدانی و روش تحلیل داده ها PASW18 و AMOS18بوده و نتایجی به شرح،تاثیر ارزش عملکردی رضایت به مدیران مراکز ارائه دهنه خدمات و اثر مستقیم آن را برتمایلات رفتاری نشان داده است (Zainuddin et al.,2012).
-ژو و چن (۲۰۱۲) در تحقیقی با عنوان انصاف در خدمات و رضایت مشتری در بانکداری اینترنتی که در جامعه آماری مشتریان بانک و با حجم نمونه ای به حجم ۳۳۱ نفر انجام شده است و روش تحقیق میدانی و روش تحلیل داده ها PLSو LISREL بوده و نتایجی به شرح اهمیت انصاف در خدمات اینترنتی به مشتریان و رضایت مشتریان را نشان می دهد Zhu & Chen,2012)).
-در پژوهشی با عنوان اثر ارزش لذت باورانه و ارزش فایده بر رضایت و نیات رفتاری برای رستورانهای بیرون در ایران در جامعه آماری مشتریان یک رستوران چینی در تهران به حجم ۳۴۲ نفر انجام شده و روش تحقیق میدانی و روش تحلیل داده ها spss بوده و نتایجی به شرح ارزش لذت باورانه و ارزش فایده بر رضایت و نیات رفتاری تأثیر مستقیم دارد، به دست آمده است (Nejati et al ., 2012).
-در تحقیق با عنوان ارزش های اجتماعی در بانکداری خرده فروشی که توسط رویج و همکاران (۲۰۱۳) در جامعه آماری مشتریان موسسات مالی و با نمونه ای به حجم ۲۰۰نفر انجام شده است و روش تحقیق میدانی و روش تحلیل داده هابا استفاده ار نرم افزار EQS6.1 بوده و نتایجی به شرح،ارائه یک مدل رفتاری وفاداری مصرف کننده در خدمات بانکی که در نهایت به انجام شناسایی وفاداری از دو بعد شناختی و عاطفی می کند ، تدوین کرده است ( Roig et al.,2013).
- در پژوهشی با عنوان اثر ارزش لذت باورانه و ارزش فایده بر رضایت و نیات رفتاری برای رستورانهای بیرون در ایران در جامعه آماری مشتریان یک رستوران چینی در تهران به حجم ۳۴۲ نفر انجام شده و روش تحقیق میدانی و روش تحلیل داده ها spss بوده و نتایجی به شرح ارزش لذت باورانه و ارزش فایده بر رضایت و نیات رفتاری تأثیر مستقیم دارد، به دست آمده است (Nejati et al ., 2012).
خلاصه پیشینه در سطح بین المللی در جدول ۲٫۲ آورده شده است.
جدول ۲٫۳٫۲٫۱٫پیشینه ی تحقیق در سطح بین المللی

 

 

محقق و سال

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...