پیگیری و رد یابی سفارشهای قبلی
۴.۹- نمودارهای وضعیت[۲۰,۲۱,۲۲]:
۴.۹.۱- نمایش جریان کلی حرکت اپراتور در وب سایت:
شکل ۱۰-۴ بیانگر نمایش کلی مسیر حرکت مشتریان و مدیران در وب سایت از صفحه اصلی تاقسمت مربوط به انبار و یا ویرایش مشخصات مربوط به محصولات ، مشتریان و یا انبار میباشد.
شکل ۱۰-۴ نمایش کلی مسیر عبور اپراتورها در سایت
شکل ۱۱-۴ : نمای وارد کردن محصول جدید در سایت
همچنین در شکل ۱۲-۴ به بررسی مسیر عبور مشتری از زمان ورود به سایت پرداخته ایم ، میتوان مشاهده نمود که پس از ورود به سایت و در صورت تمایل مشتری برای ثبت نام در لیست کاربران سایت و یا ویرایش مشخصات کاربر ، وی میتواند به جستجو برای محصول مورد نظر بپردازد ، پس از اتمام جستجو و در صورت یافتن محصول ، آنرا به سبد خرید اضافه نماید . در انتها ، امکاناتی از قبیل ثبت سفارش ، مشاهده فاکتور ، ویرایش سفارش و در نهایت پیگیری و ردیابی سفارش را میتوان در جریان حرکت کاربر در وب سایت مشاهده نمود.
دانلود پایان نامه
شکل ۱۲-۴ : مشاهده جریان حرکت کاربر در فروشگاه
شکل ۱۳-۴ : تنظیمات انبار
شکل ۱۴-۴ : افزودن گروه برای محصولات
۴.۱۰- پروسه ثبت و پیگیری سفارش:
یکی از مهمترین قسمتهای سیستم ، مربوط به بخش ثبت سفارش توسط مشتری و پیگیری آن در مراحل بعد توسط وی و نیز پردازش ، آماده سازی ، تکمیل و ارسال سفارش میباشد گه توسط قسمت انبار و پرسنل این بخش صورت میگیرد. در ادامه برای نشان دادن بهتر پروسه از نمودار موارد کاربردی (Use Case diagram) برای این دو قسمت استفاده کرده ایم. در این قسمت برای تفکیک و نمایش سفارشهایی که در سیستم قرار گرفته و در حال انتظار میباشند و سفارشهایی که هنوز به تایید نرسیده اند از دو حالت “سفارش جدید” و “سفارش در حال انتظار” استفاده کرده ایم. هنگامی که کاربر بر روی سفارش کلیک مینماید ، اقلام مورد سفارش مربوط به آن نمایش داده میشوند. در صورتی که سفارش مورد نظر شامل چندید کالای مجزا باشد ، بهتر است که پس از آماده سازی هر یک از اقلام گزینه مربوط به آن تیک بخورد و هنگامی که کلیه اقلام داخل سفارش تیک خوردند ، گزینه اتمام سفارش برای کاربر فعال میگردد. انتخاب این گزینه به معنی اتمام عملیات پردازش سفارش و ارسال آن میباشد.
شکل ۱۵-۴ : نمودار موارد کاربردی (Use Case) پردازش سفارش
در شکل نمودار تراکنش پردازش سفارش نمایش داده شده است. در این نمودار به وضوح میتوان مشاهده نمود که نمودار موارد کاربردی به سه بخش مجزا تقسیم شده است. اولین بخش در واقع مرورگری است که سفارشهای مختلف را برای ما لیست میکند . بخش دوم نیز مرورگری است که لیستی از اقلام موجود در هر سفارش به ما ارائه میدهد. در صورتی که حجم سفارش بالایی به انبار ارجاء داده شود ، تشخیص و جدا سازی اقلام موجود در سفارش با پیچیدگی هایی همراه میشود. وجود این دو مرورگر باعث میشودکه با هر حجم سفارش شفاف سازی کاملی صورت پذیرد. قسمت انتهایی بیانگر زمانی است که پردازش سفارش به انتها میرسد. این قسمت پس از تکمیل پردازش سفارش فعال میگردد و میتوان برای پایش بهتر عملیات در اینجا مشخصات مسئول مربوطه را دریافت نمود.
همچنین نمودار شکل به نمایش ترتیب انجام فعالیتها میپردازد. اولین گام انتخاب سفارش مورد نظر است و در مرحله بعد ، کاربر به صفحه ای منتقل میشود که در آن محصولات موجود در سفارش مورد نظر به نمایش در آمده اند. پس از آماده سازی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...