1. تمایل به قصد پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی برپذیرش بانکداری انترنتی توسط مشتریان تاثیر دارد.

 

با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، میزان آماره ی t بین دو متغیر برابر با ۱۶/۱۴ می باشد و از آن جا که در خارج از بازه ی ]۹۶/۱ & 96/1- [قرار دارد، این فرضیه تایید می شود. با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر تمایل به قصد پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان برابر با ۹۵/۰ است.
۴-۷) نتیجه گیری کلی
براساس یافته های حاصل از نتایج آزمون، مدل علی مورد نظر در چهارچوب نظری تحقیق تأیید شده و کلیه روابط مستقیم و غیر مستقیم موجود در مدل تأیید شد. این بیانگر این موضوع است که متغیر های ششگانه مستقل تحقیق به صورت مستقیم بر تمایل به قصد پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی تاثیر مثبت دارند . همچنین مشاهده شد که تمایل به قصد پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی نیز بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان تاثیر مثبت دارد. در ضمن نتایج حاصل از تحلیل مسیرهای غیر مستقیم نیز نشان داد که خطر و حفظ حریم خصوصی بیشترین تاثیر و هنجار های ذهنی کمترین تاثیر را بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان دارد.
فصل پنجم
نتیجه گیری و
پیشنهادات تحقیق
۵-۱) مقدمه
هدف هر تحقیق، دستیابی به نتایجی است که از طریق آن بتوان به اهداف مشخصی دست یافت. علاوه بر این، باید توجه نمود که این نتایج می توانند شالوده ای را برای سایر تحقیقات و پژوهشگران فراهم نمایند. این تحقیق، همچون تحقیقات دیگر به دنبال دستیابی به اهداف و نتایجی است. اهداف و فرضیات این تحقیق از طریق ابزار پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده های آن با بهره گرفتن از نرم افزار LISREL و SPSS انجام گردید. باید توجه نمود آنچه از اهمیت بسیاری برخوردار است، تعبیر و تفسیر نتایج تحقیق است. هر پژوهشگری می تواند با ارائه پیشنهاداتی ارزنده، شاخصی برای سایر تحقیقات و محققین فراهم نماید. از این رو محقق می بایست بر مبنای نتایج تجزیه و تحلیل به تفسیر، تعبیر و ارائه پیشنهاداتی کاربردی مبادرت ورزد. در این فصل از تحقیق، مختصری به بحث در مورد فصول گذشته پرداخته و نتایج و پیشنهاداتی ارائه می کنیم. در این تحقیق، به بررسی پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان پرداختیم. در فصل اول، کلیاتی در رابطه با تحقیق ارائه گردید. در فصل دوم، مبانی نظری و ادبیات تحقیق، تحقیقات قبلی انجام گرفته در زمینه این تحقیق و مدل مفهومی تحقیق، بیان گردید. در فصل سوم، روش تحقیق، شامل جامعه آماری، چگونگی تعیین حجم نمونه، ابزار جمع آوری داده ها و نیز روش های آماری مورد استفاده جهت تحلیل داده ها، ارائه گردید. در فصل چهارم به توصیف و تحلیل داده های جمع آوری شده با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS و تحلیل مدل با بهره گرفتن از نرم افزار LISREL پرداخته شد. نهایتاً در این فصل تحقیق، پیشنهادات براساس فرضیه ها و پیشنهاداتی جهت تحقیقات آتی ارائه می گردد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۵-۲) خلاصه تحقیق
هدف اصلی این تحقیق، بررسی پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان می باشد. جامعه آماری این تحقیق، مشتریان بانک سپه استان گیلان می باشد که از خدمات بانکداری استفاده می کنند. از طریق نمونه گیری خوشه ای، نمونه مورد نظر انتخاب شد. از طریق نمونه اولیه، روایی و پایایی پرسشنامه تعیین گردید. جهت جمع آوری داده ها، پرسشنامه ای مشتمل بر ۳۳ سؤال تهیه گردید. پس از جمع آوری داده ها، به تجزیه و تحلیل آنها پرداخته شد. این تحقیق هفت فرضیه را دنبال می کرد که با بهره گرفتن از مدل معادلات ساختاری، معناداری و وجود ارتباط بین آنها تأیید گردید و همه فرضیات، مورد تأیید قرار گرفتند.
۵-۳) نتایج آمار توصیفی
میانگین امتیاز متغیر ویژگی های وب سایت، ۸۸۸۳/۳ ، با انحراف معیار ۶۷۳۹۳/۰ و واریانس ۴۵۴/۰ می باشد. همچنین کمترین امتیاز مربوط به متغیر ویژگی وب سایت برابر ۱ و بیشترین امتیاز معادل ۵ می باشد که میانگین به دست آمده از میانگین مورد انتظار (امتیاز ۳)، بیشتر می باشد.
میانگین امتیاز متغیر سودمندی درک شده ۰۳۹۵/۴ ، با انحراف معیار ۵۶۲۲۲/۰ و واریانس ۳۱۶/۰ می باشد. همچنین کمترین امتیاز مربوط به این متغیر برابر۸/۱ و بیشترین امتیاز آن معادل ۵ می باشد که میانگین به دست آمده از میانگین به دست آمده بیشتر از میانگین مورد انتظار (امتیاز ۳)، می باشد.
میانگین امتیاز متغیر خطر و حفظ حریم خصوصی ۳۸۸۱/۳ با انحراف معیار ۶۷۷۴۱/۰ و واریانس ۴۵۹/۰ می باشد. همچنین کمترین امتیاز مربوط به متغیر خطر و حفظ حریم خصوصی معادل ۵/۱ و بیشترین امتیاز برابر ۵ می باشد که میانگین به دست آمده بیشتر از میانگین مورد انتظار (امتیاز ۳)، می باشد.
میانگین امتیاز متغیر پذیرش بانکداری اینترنتی ۵۱۷۴/۳ با انحراف معیار ۶۴۲۶۴/۰ و واریانس برابر ۴۱۳/۰ می باشد. همچنین کمترین امتیاز مربوط به متغیر پذیرش بانکداری اینترنتی معادل ۱ و بیشترین امتیاز، برابر ۵ می باشد که میانگین به دست آمده بیشتر از میانگین مورد انتظار (امتیاز ۳)، می باشد.
میانگین امتیاز متغیر محیط خارجی، ۳۵۷۳/۳، با انحراف معیار ۶۱۳۲۳/۰ و واریانس برابر ۳۷۶/۰ می باشد. همچین کمترین امتیاز مربوط به این متغیر معادل ۷۵/۱ و بیشترین امتیاز، معادل ۵ می باشد که میانگین به دست آمده بیشتر از میانگین مورد انتظار (امتیاز ۳)، می باشد.
میانگین امتیاز متغیر الویت های شخصی ۹۲۷۷/۳ با انحراف معیار ۴۸۹۳۲/۰ و واریانس برابر ۲۳۹/۰ می باشد. همچنین کمترین امتیاز مربوط به متغیر الویت های شخصی معادل ۵/۲ و بیشترین امتیاز، برابر ۵ می باشد که میانگین به دست آمده بیشتر از میانگین مورد انتظار (امتیاز ۳)، می باشد.
میانگین امتیاز متغیر هنجار ذهنی ۷۸۶۵/۳ با انحراف معیار ۵۴۲۹/۰ و واریانس برابر ۲۹۵/۰ می باشد. همچنین کمترین امتیاز مربوط به متغیر هنجار ذهنی معادل ۲ و بیشترین امتیاز، برابر ۵ می باشد که میانگین به دست آمده بیشتر از میانگین مورد انتظار (امتیاز ۳)، می باشد.
میانگین امتیاز متغیر تمایل به قصد پذیرش بانکداری اینترنتی ۸۱۷۱/۳ با انحراف معیار ۶۰۴۱۷/۰ و واریانس برابر ۳۶۵/۰ می باشد. همچنین کمترین امتیاز مربوط به متغیر تمایل به قصد پذیرش بانکداری اینترنتی معادل ۷۵/۱ و بیشترین امتیاز، برابر ۵ می باشد که میانگین به دست آمده بیشتر از میانگین مورد انتظار (امتیاز ۳)، می باشد.
۵-۴) نتایج آمار استنباطی
بعد از آزمون فرضیه ها، تمام فرضیات تأیید شدند که به شرح زیر می باشند:
در ارتباط با فرضیه اول که در آن به بررسی ویژگی های وب سایت پرداخته شد، با نگاه به مدل در حالت معنی داری باید گفت که فرضیه تأیید شد و با مراجعه به مدل اصلی در حالت استاندارد مشاهده شد که میزان این تأثیر برابر با ۲۱/۰ + می باشد.
در ارتباط با فرضیه دوم که به بررسی سودمندی درک شده پرداخته شده است، با نگاه به مدل در حالت معنی داری باید گفت که این فرضیه تأیید شد و با مراجعه به مدل اصلی در حالت استاندارد مشاهده شد که میزان این تأثیر برابر با ۲۴/۰ + می باشد.
در ارتباط با فرضیه سوم که به بررسی خطر و حفظ حریم خصوصی پرداخته شده است، با نگاه به مدل در حالت معنی داری باید گفت که این فرضیه تأیید شد و با مراجعه به مدل اصلی در حالت استاندارد مشاهده شد که میزان این تأثیر برابر با ۴۱/۰ + می باشد.
در ارتباط با فرضیه چهارم که به بررسی الویت های شخصی پرداخته شده است، با نگاه به مدل در حالت معنی داری باید گفت که این فرضیه تأیید شد و با مراجعه به مدل اصلی در حالت استاندارد مشاهده شد که میزان این تأثیر برابر با ۲۳/۰ + می باشد.
در ارتباط با فرضیه پنجم که به بررسی محیط خارجی پرداخته شده است، با نگاه به مدل در حالت معنی داری باید گفت که این فرضیه تأیید شد و با مراجعه به مدل اصلی در حالت استاندارد مشاهده شد که میزان این تأثیر برابر با ۱۹/۰ + می باشد.
در ارتباط با فرضیه ششم که به بررسی هنجار ذهنی پرداخته شده است، با نگاه به مدل در حالت معنی داری باید گفت که این فرضیه تأیید شد و با مراجعه به مدل اصلی در حالت استاندارد مشاهده شد که میزان این تأثیر برابر با ۲۰/۰ + می باشد.
در ارتباط با فرضیه هفتم که به بررسی تمایل به قصد پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی پرداخته شده است، با نگاه به مدل در حالت معنی داری باید گفت که این فرضیه تأیید شد و با مراجعه به مدل اصلی در حالت استاندارد مشاهده شد که میزان این تأثیر برابر با ۹۵/۰ + می باشد.
۵-۵) مقایسه نتایج تحقیق با تحقیقات مشابه
جدول ۵-۱) مقایسه فرضیه های تحقیق با تحقیقات مشابه انجام شده

 

تحقیقات مشابه انجام شده فرضیه ها
[جنکینز، ۲۰۰۴]: برای پذیرش بانکداری اینترنتی، بانک ها باید سایت هایی جذاب و زیبا جهت جذب مشتری طراحی کنند.
[۲۰۰۵,Jaruwachirathanakul & Fink]:
ویژگی های وب سایت و سودمندی درک شده، مهمترین عوامل تشویق برای بانکداری اینترنتی در تایلند می باشد.
در فرضیه اول ادعا شده بود که میان ویژگی های وب سایت با تمایل به قصد پذیرش بانکداری اینترنتی ارتباط مستقیم وجود دارد.
[بهاتاچرجی، ۲۰۰۱]: قصد مشتریان جهت استمراراستفاده از خدمات بانکداری اینترنتی، توسط رضایت آنها از خدمات بانکداری اینترنتی و سودمندی درک شده پیش بینی میشود.
[ونگ و دیگران، ۲۰۰۳]: اثرات معنادار سودمندی درک شده، سهولت کاربرد درک شده درک شده و قابلیت اعتماد درک شده بر قصد استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی اثرات معناداری دارد.
[پیکاراینن و دیگران، ۲۰۰۴]: عامل های سودمندی درک شده و میزان اطلاعات در مورد بانکداری اینترنتی بیشترین عوامل مؤثر در توضیح استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی می باشند.
در فرضیه دوم ادعا شده بود که میان سودمندی درک شده با تمایل به قصد پذیرش بانکداری اینترنتی ارتباط مستقیم وجود دارد.
[چنگ و دیگران، ۲۰۰۶]: نگرش، ادراک از سودمندی و ادراک از امنیت رابطه مثبت و مستقیمی روی تمایل به استفاده مشتریان از بانکداری اینترنتی دارد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...