۸۵/۵

 

معنادار است

 

 

 

دانش افراد

 

۵۶/۰

 

۹۶/۵

 

معنادار است

 

 

 

تمامی بارهای عاملی این متغیر در سطح اطمینان ۹۵% معنادار شده‌اند (آماره t خارج بازه ۹۶/۱- تا ۹۶/۱+ قرار گرفته‌اند) و توانسته‌اند سهم معناداری در اندازه گیری سازه مربوطه ایجاد کنند. شاخصی که بار عاملی بالاتری داشته باشد، سهم بیشتری در اندازه گیری سازه مربوطه ایفا کرده است. با توجه به نتایج شاخص میانگین واریانس استخراج شده مشخص شد که تمام سازه‌های مورد مطالعه دارای میانگین واریانس استخراج شده(AVE[330])، بالاتر از ۵/۰ هستند

 

 

  • بررسی ضرایب روایی و ماتریس همبستگی

 

 

آزمون فرض در علم آمار روشی است برای بررسی ادعاها یا فرض‌ها درباره پارامترهای توزیع در جوامع آماری. در این روش فرض صفر[۳۳۱] یا فرض اولیه مورد بررسی ست که متناسب با موضوع مطالعه فرضی به عنوان فرض بدیل یا فرض مقابل به انگلیسی[۳۳۲] انتخاب می‌شود تا درستی هر کدام نسبت به هم مورد آزمون قرار گیرد. در این پژوهش به دنبال کشف رابطه بین چندین متغیر هستیم. در حقیقت می‌توان فرضیات ذکر شده را با بررسی ضریب همبستگی بین و متغیرهای مستقل مذکور به صورت زیر فرمول‌بندی کرد:
پایان نامه - مقاله - پروژه
فرضیه فوق فقط به بررسی رابطه خطی بین متغیرها می‌پردازد. یک نوع از روابط متغیرهای مکنون در مدل معادلات ساختاری بر مبنای همبستگی( هم‌خوانی)[۳۳۳] می‌باشد. همبستگی رابطه‌ای است میان دو متغیر در یک مدل اما غیر جهت دار[۳۳۴] و ماهیت این نوع رابطه به وسیله تحلیل همبستگی[۳۳۵] مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
جدول ۴-۴۵: ماتریس همبستگی پیرسون بین متغیرهای پنهان

 

 

متغیرهای پنهان

 

۱

 

۲

 

۳

 

۴

 

۵

 

۶

 

 

 

۱-محیط کلان (خارج) صنعت نفت

 

۱

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-۲محیط بخشی (داخلی)صنعت نفت

 

۰٫۵۳۹

 

۱

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۳-محیط سازمانی هاب های پژوهش و فناوری

 

۰٫۴۹۶

 

۰٫۴۴

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...