۳٫۱۱۴۸

 

۱۶٫۹۲۵۶

 

۱۳٫۵۴۳۲

 

۱۲٫۱۹۸

 

 

 

انجین ایکس

 

۱۱٫۱۷۰۶

 

۴٫۶۹۳۷

 

۳٫۷۶۴۷

 

۱۸٫۱۶۶۹

 

۱۰٫۳۴۵۶

 

۱۴٫۱۲۷۰

 

 

 

آپاچی+وارنیش

 

۶٫۲۴۲۲

 

۳٫۴۶۵۶

 

۳٫۸۴۲۸

 

۲۶٫۲۳۹۶

 

۱۸٫۷۲۴۴

 

۲۵٫۳۱۳۵

 

 

 

انجین ایکس+وارنیش

 

۱۴٫۱۶۸۴

 

۵٫۰۹۱۷

 

۶٫۸۹۹۴

 

۱۹٫۵۶۴۴

 

۱۰٫۴۱۱۴

 

۱۸٫۲۶۴۶

 

 

 

شکل ۴-۲۰ نیز نمودار این نتایج را نشان می دهد تا با وضوح بیشتری نتایج را ببینیم و نتیجه گیری کنیم.
شکل ۴-۲۰ نمودار نتایج مقایسه ی سرعت وب سرورها

۴-۶ خلاصه فصل

در این فصل، ابتدا با محیط کمکی پیاده سازی در سرور آشنا شدیم. سپس به معرفی ۳ سایتی که کار تست سرعت بارگذاری را به وسیله ی آن انجام دادیم پرداختیم. بعد از آن، تست سرعت بارگذاری را روی تمامی وب سرورها و سیستم های مدیریت محتوا گرفتیم و نتایج را درون جداول و نمودارهای خطی نشان دادیم. همچنین نمونه ای از مراحل گرفتن تست سرعت روی یکی از وب سرورها را به صورت تصویری نشان دادیم.
فصل پنجم:
نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۲ جمع بندی

در دنیای امروز که وب با مدل های مختلف خود هر روز به شکلی ظاهر می شود، انواع متنوع و فراوانی از وب سرورها وجود دارد که همه روزه توسط کاربران و توسعه دهندگان وب در سراسر دنیا استفاده می شود. اما در این میان، دو نمونه از مهم ترین این وب سرورها که آپاچی و انجین ایکس نام دارند، درصد بیشتری از وب سایت ها را به خود اختصاص داده اند و این امر موجب اهمیت بالاتر آن ها نسبت به باقی وب سرورها شده است.
به دلیل اهمیت سرعت در دنیای امروز، توسعه دهندگان به این فکر افتادند که برای تسریع در وب سرورها چه باید بکنند و چه برنامه ای داشته باشند. وارنیش نرم افزار تسریع در وبی است که حاصل تلاش و تمرکز و فکر توسعه دهندگان در سال های اخیر است.
دانلود پروژه
وارنیش یک شتاب دهنده ی اچ تی تی پی است که برای وب سایت های داینامیک با محتوای سنگین طراحی شده است. برخلاف تسریع دهنده های وب دیگر نظیر اسکویید که به عنوان کش سمت کلاینت عمل می کند، یا آپاچی و انجین ایکس که سرورهای مقدماتی هستند، وارنیش به عنوان یک شتاب دهنده ی اچ تی تی پی طراحی شده است. برخلاف دیگر سرورهای پروکسی که اغلب اف تی پی، اس ام تی پی و دیگر پروتکل های شبکه را پشتیبانی می کنند، وارنیش به صورت اختصاصی روی اچ تی تی پی متمرکز شده است.
با پیاده سازی وب سرورهای آپاچی و انجین ایکس و ترکیب آن دو با وارنیش، تلاش کردیم به مقایسه ی آن ها بپردازیم و با گرفتن تست سرعت برای هر وب سایت با هر سیستم مدیریت محتوا، هم سرعت وب سرورها را مقایسه کنیم و هم سرعت سیستم های مدیریت محتوا را بسنجیم. در ادامه نتایج مربوط به عملیات پیاده سازی و تست وب سرورها آورده شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...