قدر مطلق پاسخ ضربه ۱۰۰ کانال (CM2)

متوسط پاسخ ضربه حقیقی ۱۰۰ کانال (CM2)

Exsess delay برای ۱۰۰ کانال مختلف CM2
دانلود پروژه

RMS delay spread برای ۱۰۰ کانال مختلف CM2

تعداد مسیر­های با dB 10 تضعیف نسبت به پیک (CM2)

تعداد مسیر­های % ۸۵ انرژی کل (CM2)

پروفایل تاخیر نزولی توان (CM2)
می توان همانند مدل کانال نوع اول (IEEE 802.15.3a)، با تغییر پارامتر­های مربوطه، به ویژگی­های کانال مورد­نظر رسید.
فصل چهارم
روش های آشکارسازی متداول سیگنال­ های UWB
در اینجا نگاهی به ساختار ­گیرنده­های IR-UWB مهم که برای چندین شبکه مدولاسیون طراحی شده است، می­پردازیم. انتخاب روش مدولاسیون در فرستنده ارتباط مستقیمی بر روی طراحی پارامتر­ها در سیستم­های UWB دارد. در طراحی گیرنده­ها، ما همیشه سعی برای رسیدن به جواب بهینه با مینیمم کردن احتمال خطا هستیم، اما امکان­پذیری روش، هزینه، اندازه، پیچیدگی و مصرف توان گیرنده­ها از نگرانی­های مهم طراحی می­باشد.

روش آشکارسازی همدوس
در سیستم­های رادیویی UWB، محدودیت پهنای باند و سرعت پردازش در گیرنده سبب می­ شود تا تخمین دقیق کانال امری دشوار باشد و پیاده­سازی فیلتر منطبق یا گیرنده­های Rake که دارای بهترین عملکرد است با فناوری امروز بسیار پرهزینه باشد. در اینجا روش­های معمول آشکارسازی همدوس را معرفی می­کنیم.

گیرنده فیلتر منطبق کلاسیک
فیلتر منطبق، یک روش بهینه برای آشکارسازی سیگنال به همراه نویز تصادفی در طی فرایند کرولیشن می­باشد. این گیرنده در صورتی که سیگنال دریافتی شباهت کمی به سیگنال ارسالی داشته باشد پیاده­سازی آن مشکل می­باشد و غیر عملی خواهد بود. بلوک دیاگرام یک براساس گیرنده فیلتر منطبق در ‏شکل (۴-۱) نشان داده شده است. سیگنال دریافتی با یک الگوی شکل موج که با سیگنال ارسالی تطابق دارد ضرب می­ شود و به اندازه طول پالس ارسالی انتگرال­گیری خواهد شد. این فرایند، SNR سیگنال­های دریافتی را بیشینه می­ کند. گرچه این گیرنده­ها در شرایط AWGN بهینه می­باشند ولی چنانچه اگر شکل موج دریافتی شامل تداخل چندکاربره و تداخل باند باریک باشد زیر بهینه خواهند شد و ویژگی­های AWGN (حالتی که در آن نویز جمع شونده و سفید باشد )را ندارند[۲،۴،۶،۷].

گیرنده ­های Rake
کانال بی سیم شامل مالتی پس می­باشد که از انعکاس و دیگر اثرات کانال نتیجه شده است و باعث ایجاد نسخه­هایی از پالس ارسالی خواهد شد که در گیرنده ظاهر خواهد شد[۵]. انرژی سیگنال دریافتی در یک کانال مالتی پس، با بهره گرفتن از تکنیک گوناگونی زمانی[۳۲] مثل گیرنده Rake می ­تواند بهبود یابد. گیرنده Rake شامل چندین شاخه می­باشد که هر شاخه یک فیلترمنطبقی دارد که با یکی از جز­های سیگنال مالتی پس همزمان شده است. خروجی­های فیلتر منطبق با بهره گرفتن از تکنیک­هایی مثل ترکیب قطعی (AC[33])، ترکیب با بهره مساوی (EGC[34]) و ترکیب ماکزیمم نسبی (MRC[35]) ترکیب می­ شود. گرچه ترکیب جزهای سیگنال متفاوت، SNR را در گیرنده ریک افزایش می­دهد ولی باعث افزایش هزینه و پیچیدگی سیستم خواهد شد. در اینجا ما انواع گیرنده­های Rake مشهور را مورد مطالعه قرار می­دهیم، هم­چنین تکنیک­های ترکیب متنوع مختلف را به طور خلاصه مورد مطالعه قرار می­دهیم[۱-۶،۴].

ساختار گیرنده فیلتر منطبق
گیرنده ­های Rake ایده ال(I-Rake[36])
اگر ما فرض کنیم که کانال  مسیر مختلف داشته باشد، سیگنال دریافتی به صورت زیر بیان می­ شود:

 

   

و  به ترتیب بهره و تاخیر مربوط به  امین مسیر می­باشد. گیرنده Rake ایده ال که به عنوان گیرنده تمام Rake گفته می­ شود، همه توان سیگنال دریافتی را با داشتن تعداد شاخه مساوی با کل مسیر  ، می­گیرد. در عمل، گیرنده Rake با داشتن تعداد زیادی شاخه که منجر به فیلتر­های منطبق خواهد شد، پیاده­سازی می­ شود. چنانچه از تکنیک MRC به عنوان تکنیک ترکیب دایورسیتی استفاده شود، عملکرد آن نزدیک به عملکرد AWGN خواهد شد، ولی پیاده­سازی تکنیک MRC مستلزم تخمین پارامتر­های کانال خواهد بود[۱،۴-۷].

گیرند­ه­ های Rake انتخابی[۳۷] (S-Rake)
در عمل، داشتن تعداد شاخه­ های نامحدود، در گیرنده غیر ممکن می­باشد. یک پیاده­سازی عملی گیرنده­های Rake، گیرنده S-Rake می­باشد که فقط با بکارگیری S مسیر کانال چند مسیره با بیشترین توان پیاده­سازی می­ شود. پیچیدگی گیرنده S-Rake نسبت به گیرنده I-Rake کمتر می­باشد، ولی به هر حال، نیاز به روش­های تخمین کانال برای پیدا کردن مسیرهای با بیشترین توان دارند. مشابه گیرنده I-Rake، گیرنده S-Rake نیز SNR را ماکزیمم می­ کند و عملکرد آن نسبت به گیرنده فیلتر منطبق بهبود می­یابد[۱،۷].

گیرند­ه ­های Rake نسبی[۳۸] (P-Rake)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...