از دوچرخه وینگیت مدل تکنو جیم ساخت کشورایتالیا برای اندازه گیری عملکرد آزمودنیها استفادهشد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۳-۶-۶ کیت پروتئین کربونیل و آزمایش خون
از کیت پروتئینکربونیل مارک Cayman ساختکشور آمریکا استفاده شد. از هر آزمودنی ۷ تا ۱۰ میلی لیتر(ml)خون از سیاهرگ وریدی بازو در وضعیت نشسته اخذ و برای اندازه گیری سطح کربونیل به آزمایشگاه هورمون شناسی (دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز) منتقل و تا زمان تجزیه و تحلیل در دمای منفی ۸۰ درجه سانتی گراد نگهداری شد و جهت جداسازی پلاسما از سرم نمونه های خونی برای لخته شدن به مدت ۳۰ دقیقه در دمای آزمایشگاه قرار داده شد سپس توسط دستگاه سانترفیوژ ۴ درجه (HETTICH ساخت کشور آلمان) به مدت ۱۵ دقیقه و با سرعت ۲۰۰۰ دور در دقیقه سانترفیوژ شد.
۳-۶-۷ ساعت ضربان سنج
ساعت ضربان سنج مارک polar مدل F5 ساخت کشور چین استفاده شد.
۳-۷ متغییرهای تحقیق
۳-۷-۱ متغییرمستقل
یک جلسه تمرین بیهوازی با بهره گرفتن از دوچرخه وینگیت۳۰ ثانیهای.
۳-۷-۲ متغییروابسته
پروتئینکربونیل پلاسمایخون
۳-۸ روش های آماری مورداستفاده
برای نیل به اهداف پژوهش از آمار توصیفی برای طبقه بندی فراوانی‌ ها و درصدها، تعیین میانگین ها، انحراف معیار، تهیه جداول و نمودارها و از آمار استنباطی برای مقایسه میانگینها و تعیین تفاوتها استفاده شد. کلیه عملیات توسط رایانه و نرمافزار excel و spss نسخه ۱۶ انجام گردید. برای تعیین تجانس واریانس ها از آزمون leven استفاده شد و با بهره گرفتن از آزمون K-S از طبیعی بودن داده‌ها اطمینان حاصل شد و برای بررسی تغییرات درونگروهی از آزمون تحلیل واریانس با اندازهگیریهای مکرر (ANOVA REPEATED MEASURED) استفاده شد. سطح معناداری برای تمام تجزیه و تحلیلها (۰۵/۰>P) انتخاب شد.
فصل چهارم
یافتهها و تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه
در این فصل به تجزیه و تحلیل داده های تحقیق پرداخته شده است که شامل مشخصات کلی یعنی سن، قد، وزن و دیگر خصوصیات آزمودنیها میباشد. همچنین در این فصل علاوه بر تجزیه و تحلیل آماری، جهت بررسی و مقایسه تاثیر تمرین بیهوازی بر میزان پروتئین کربونیل پلاسمای خون از روش آماری آنالیز واریانس با اندازه گیری مکرر استفاده شد.
جدول ۴-۱ شامل اطاعات توصیفی آزمودنیها شامل، تعداد، سن، قد، وزن و ضربان استراحت به تفکیک گروه میباشد.
جدول ۴-۱: اطلاعات توصیفی آزمودنیها به تفکیک گروه(میانگین ± انحراف استاندارد)

 

متغیر
گروه
تعداد (نفر) سن (سال) قد (سانتی متر) وزن (کیلوگرم) ضربان قلب استراحت
تجربی ۹ ۲۲/۴±۳ ۱۶۳/۶±۴/۶ ۵۳/۴-۴/۲ ۶۰/-۵/۶
کنترل ۷ ۲۰/۸±۳/۴ ۱۶۴/۸±۳/۸ ۵۲±۳/۴ ۶۴/۲±۴/۲

جدول ۴-۲ شامل میانگین و انحراف استاندارد میزان پروتئین کربونیل پلاسمای خون آزمودنیها در اندازه گیریهای تکراری میباشد و تغیرات آن در شکل ۱-۴ نشان داده شده است.
جدول۴-۲: میانگین و انحراف استاندارد میزان پروتئین کربونیل پلاسمای خون آزمودنی‌ها در اندازه‌‌گیری‌های تکراری

گروه و مراحل
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...